Lotti hemma

I Fredags blev Lotti äntligen färdig och hade släppt sitt stora ägg :) så jag och Mino styrde bilen mot Torstuna för att hämta hem henne. Olivia fick vara hemma med Maja och David. 
Mino skötte sej exemplariskt och sov hela vägen dit och hem utan uppehåll så de va skönt när jag va själv :) 
Vi hämtade Lotti ute på lösdriften när jag kom och där var det såklart lerigt efter regnet så Lotti såg ju inte alltför rolig ut 😏 
Men jag tycker ändå att det ser ganska harmoniskt ut när hästarna går i stor flock. Va kanske ca. 15 hästar där nu som stod uppdelade i 3 olika grupper, men det ser liksom lugnt ut och alla vet sin plats och dom är vana med hästar som kommer och går 😊 
När vi kom hem släppte jag ut Lotti, har tänkt att hon får gå själv ca. En vecka nu så hon inte får så lång brunst som hon hade sist hon kom hem. Men hon verkar inte vara så brunstig nu, skvätter inget när hon pratar med killarna iaf och bryr sej inte när dom gnäggar efter henne :) 
Men när Micke såg Lotti genom vardagsrumsfönstret så sa han direkt att hon ser ju helt stel ut i bakbenet så jag kolla ut och ja de hade han ju helt rätt i, halt på höger bak såg de ut som. Men redan när vi kom hem senare på kvällen efter vi ätit i Strömsbro så såg hon bättre ut och det har inte direkt synts något nu så idag så gick vi till ridbanan. Jag hade tänkt rida lite, började longera för att se hur hon såg ut men kan inte säga att hon såg halt ut fast kan inte säga att hon såg helt bra ut heller 😕 hoppade iaf upp och tänkte att jag kanske känner om något känns konstigt men de gjorde jag inte. Travade lite åt båda håll bara för att känna, kanske satt på henne ca. 15 min. 
 
Hon ligger och sover långt bort ifrån kompisarna :) 

Tänkte att jag ska rida henne lite småt nu så får vi se hur de går med allt sen :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Marie, så kul att läsa din blogg Angelica. Det var länge sedan jag var in. Vad han växer mino ser så vuxen ut. Tänker på dej när du var liten och så söt 💖😃n

2015-07-16 @ 20:37:37
Postat av: P

Nu är hon dräktig!!❤️❤️

2015-07-16 @ 21:56:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0