Kvällsmockning

Kom in för ett tag sedan efter att ha mockat i grannens hage där Lotti och Peril går nu. Dom har faktiskt sovit ute varje natt sen dom började gå där men imorse tog jag in dom vid 7 eftersom det regnade och jag vet ju inte hur mycket Lottis hov tål egentligen men de måste ju ha växt ihop lite nu så jag hoppas att den inte tar någon skada av lite blött nu. Är ju inte så lätt i vårat land att inte bli blöt 😉 
Lotti börjar se blank och fin ut igen, hon såg lite dassig ut när hon kom hem :) men tjock verkar hon ju inte bli nu för tiden. Får hoppas att hon vill bli det till nästa år ✊🏻 Jag har bestämt mej för vilken hingst de blir om hon inte är dräktig nu och han ska ha mycket god fertilitet "He more or less get anything pregnant."   
Som hingsthållaren skrev när jag mejlade med dom :) 

Nu blev text å allt konstigt men jaja. Olivia har galopperat två gånger på Emma nu 😀 jag har sprungit bredvid så har inte kunnat filma men tänkte att Micke får följa med nästa gång. Hon tycker det är roligt iaf och verkar inte ha några problem med att hålla i sej ☺️

Mamma har länge pratat om att vaccinera Olivia mot fästingsjukdom TBE och nått mer men det har inte blivit av. Men igår så hittade jag en fästing i nacken på Olivia som precis måste ha bitit sej fast så mamma kollade och då va bussen som åker runt och vaccinerar här i Gävle idag så det var bara att åka dit och Maja fick också vaccin så om ca. 4v måste dom få en till spruta, Olivia tyckte det va lite läskigt så får väl se hur det går nästa gång 😊

Nu råkade det visst bli torsdag innan jag skrev klart, vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag men det blir nog ganska lugnt iaf 😃
Bye bye



Kommentarer
Postat av: P

Tänk hur det förändras. Lotti som blev som en elefant när hon gick på bete som ung🐘

2015-06-28 @ 14:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0