Inte än

Lillen har inte velat titta ut än men han får gärna göra de när de behagar ;)
Så länge kommer lite veckan i bild och film. 
Hopptävlingen förra helgen gick väl med lite blandat resultat
Lotti hade så bråttom in i transporten så där stod hon medans jag satte på täcke mm. Känns ju bra att hon är trygg med trailer :)

Lite myspys med gammelfarbrorn i måndags


Han verkar lite bättre i benet nu så han har fått börja skritta lite iaf. 

I tisdags tog jag och tömkörde Lotti på ridbanan i stormvindar men hon skötte sej bra, himla skönt när ridbanan tinat fram. 
I onsdags red Emma henne i ridhuset och i slutet kom hon loss ordentligt och blev mycket fin 

Lite skadeglädje får man ha när Plopp gnider in sej och njuter utan täcke. Lotti va ju faktiskt lite svettig så hon fick ha täcke på ;)
Torsdag med hoppträning och Lotti hoppade riktigt bra hela träningen igenom. Först travhoppning som hon helt klart va bäst i klassen på sen lite andra övningar. Två filmsnuttar. 

https://youtu.be/e4v-pDKM1jw

https://youtu.be/5xIheqXX-mI

Fredag red Sofia ut henne tillsammans med Emma och lördag red Emma henne på ridbanan och idag rider dom lektion på gpk så Lotti är det full fart för :)

Lite bakning har det blivit i veckan också, morotskaka och choklad/kladdkakemuffins med banan i
Himlans lätt, snabbt och gott faktiskt :) om man gillar banan förståss. 

Härliga dagar har det varit den här veckan iaf så man har kunnat vara ute hela dagarna och igår grävde Micke upp rabatter och annat utefix höll dom på med. Olivia räddade maskar

Å ja tomteluvan har jag inga kommentarer på ;) 

Puff har perfekt utsikt på fåglarna :)

Själv va jag mest parkerad framför datorn och bruksprovet med en massa fina hingstar och den jag önskade skulle bli godkänd blev det men den gav mej också lite tvivel. Men det var även kul att få se den här som jag har funderingar på L'Acteur 15år gammal
https://youtu.be/Ghs--NrygTU

Väldigt ädel hingst men verkar lämna himla bra temperament och många fina avkommor 
Skulle nog bli en fin fölis med Lotti
Fast jag skulle ju gärna vilja ta någon med lite mera tecken på sej men de vet man ju inte om det blir ändå :)
Men planerna just nu lutar väl iaf mycket åt att det blir betäckning av Fialottan :) man kanske skulle hitta en sponsor bara ;)


Kommentarer
Postat av: P

Åh vad kul att dom visade honom på bruksprovet! Kommer bli kanon, ring och hör med Göran :)

2015-03-15 @ 20:30:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0