Tiden går

Väldigt fort, det blir helg och de blir måndag och sen är det helg igen osv. 
Men lite hinner man ju med däremellan iaf :) 

Förra veckan var det sista gången på valpkursen och Leo fick ett diplom med sej hem 😀 Leo skötte sej bra på kursen också när vi tränade på hundmöten i utomhusmiljö, jag hade han lös och han sprang till nån annan hund bara 2 ggr tror jag. Sen gjorde Micke en inkallningsövning med han och innan vi skulle gå in igen så fick hundarna leta/klättra efter godis i träd och hoppa upp och träna balans på stenar. 
När vi gick in sen gjorde vi lite allt möjligt och Leo är himla duktig när vi ska få hundarna och sitta kvar när vi hälsar på andra människor eller han är alltid duktig på att sitta/ligga kvar 😀
Han börjar också att bli väldigt duktig på "fot" jag gör det nästan varje gång vi är ute fast bara korta bitar och nu räcker det bara att jag säger fot så kommer han och går bredvid 😊
Fina killen <3

I helgen åkte jag och Linda på lite shoppingtur, skulle inte handla så mycket men lite blev det ju såklart. Först hästmat på granngården, sen åkte vi till Lekia och kände på lite vagnar. Jag vill så gärna ha en ny enklare vagn som framförallt tar mindre plats i bilen men den ska ju gå bra att köra här ute på landet i både lera och snö. Kollar på blocket hela tiden men har inte riktigt fastnat för någon :) 
Har väl tänkt sälja dom andra vagnarna fast det blir nog inte så många kronor ändå eftersom dom är g välanvända och har lite skavanker. Men man kanske kan vinna 3000kr på triss eller så 😜
På shoppingtur

Det blev även en sväng på Jula och Rusta. Köpte jättebra(hoppas jag) vinterkängor på Jula för 150kr 👍🏼 och en batteridriven stjärna till hallfönstret. Vill inte ha sladdar där som Leo kan bita på :) 
På rusta blev det en bolljusslinga och lite batterier, går ju mycket nu på vintern. 

Sen fick jag ryck att möblera om i vardagsrummet i måndags och det känns faktiskt mycke bättre nu. 


Igår åkte jag och köpte lite nya blommor och även till rusta igen och köpte nya gardiner och en matta på rea så nu är det lite julkänsla här redan, men resten får vänta ett tag :)


Jag och Olivia pysslade lite med Lotti igår också och det tycker hon nog är himla mysigt :) det är ju väldigt lerigt ute nu så dom är ju inte alltid så vackra. 
Ute i hagen igen nyborstad och fin :) 

Nä nu tycker Mino att vi ska kliva upp och göra oss redo för ett besök på öppna förskolan på Mikaelsgården. Jag har inte varit dit än så det blir nog trevligt :) 

En bild på Leo får avsluta



Kommentarer
Postat av: P

Jösses vad du håller på och donar och fixar. Du behöver en häst att rida 😜

2015-11-19 @ 21:52:06
Postat av: Mamma

Söta bilder och det blev jättefint i vardagsrummet =)

2015-11-20 @ 07:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0