HjĂ€lp 🙉🙈

Om Mino fortsĂ€tter sin utvecklingskurva sĂ„ kommer han gĂ„ vid 9 mĂ„nader!!! Det finns en tabell pĂ„ 1177 (vĂ„rdguiden) dĂ€r det stĂ„r nĂ€r barn lĂ€r sej olika rörelser. Det stĂ„r vad som Ă€r tidigt, vad som Ă€r vanligt och vad som Ă€r sent. 
VĂ€nda frĂ„n rygg till mage eller tvĂ€rtom Ă€r vanligt vid 5-6 mĂ„nader, tidigt Ă€r 3 mĂ„nader och Mino gjorde det vid just 3. Han gjorde det Ă€ven nĂ„n gĂ„ng tidigare. 

Krypa Ă€r vanligast 7-10 mĂ„nader, tidigt Ă€r 5 mĂ„nader och Mino gjorde det vid 6 mĂ„n Ă€ven om han tagit sej fram frĂ„n 5 mĂ„nader :) 

Sitta Ă€r vanligast Ă€r 7-8 mĂ„nader och tidigt Ă€r 5-6 mĂ„n. Jag tycker inte Mino haft nĂ„got intresse av att sitta men rĂ€tt som det var hemma hos Sara sĂ„ satte han sej. 6,5 mĂ„nad va Mino, ja han sittar faktiskt nu. sĂ„ lite mittemellan :) 

Han lutar sej inte mot bordet :)  

Resa sej och gĂ„ efter möbler Ă€r vanligast vid 9-10 mĂ„nader och tidigt Ă€r 6-7 mĂ„nader. Mino gör ju de nu sĂ„ Ă€ven dĂ€r inom tidigspalten. 

Kollar man dĂ„ pĂ„ att lĂ€ra sej gĂ„ sĂ„ Ă€r vanligt 10-14 mĂ„nader och 8-9 mĂ„nader tidigt. Blir ju spĂ€nnande att se nĂ€r det blir. 
Det gĂ„r lite fööör fort hĂ€r :) 



I helgen som var sĂ„ va det ju babysim/simskola pĂ„ lördagen och det gick bra för bĂ„da barnen :) 




Dock sĂ„ lyckades Highcruiser, (pappan till Lottis föl) fĂ„ starttid precis nĂ€r vi va pĂ„ badet. Han skulle nĂ€mligen komma till Storvik och starta en msv A sĂ„ det hade varit kul att se honom Live men jag Ă„kte iaf dit direkt efter och hann se honom i transporten iaf :) Mamma och Petra hade Ă„kt dit sĂ„ jag har fĂ„tt se lite film iaf :) 

PĂ„ kvĂ€llen Ă„kte jag, Olivia och Mino hem till Sara och umgicks ett tag. 
Söndag fm Ă„kte jag,Olivia, Maja och Leo ut till Trödje för att trĂ€ffa Sture (Ă„ Petra sĂ„klart;)) 




Och sen fick Olivia och Maja pyssla och rida lite pĂ„ Emma. 
Snyggmössan Olivia 😂

Sen Ă„kte vi direkt till Olivias dans och det gick bra :) 
PĂ„ kvĂ€llen blev det gemensam tacos hĂ€r pĂ„ gĂ„rden. 


Oj om jag skulle skriva allt som hĂ€nt i veckan nu ocksĂ„ skulle de bli sĂ„ lĂ„ngt sĂ„ ni för nöjja er med detta sĂ„ lĂ€nge :) 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0