Toppbetyg

Ja jag vet att det blir dåligt skrivet här 😔
Jag orkar inte skriva om massa saker som hänt, kanske blir lite bilder i slutet 😊
Men dom som fått toppbetyget idag är pållarna som skött sej så bra idag när jag testat dom lite och särat lite mer på dom än tidigare.
Började imorse med att ta ut Plopp först så någon häst skulle vara ute sen tog jag ut Myran själv och lämnade Lotti inne. Myran gnäggade lite och funderade ju vart mamma va men höll sej lugn. Lotti höll sej också lugn inne men även hon blev ju såklart lite fundersam. Det tar ju inte så lång tid att hämta Lotti och komma ut med henne men det va ju iaf första gången 😊

Myran provar täcke för första gången.

Jag släppte in Plopp med dom sen, nu när inte Lotti är dräktig så blir hon ju brunstig igen och Plopp hoppar ju på henne så dom måste säras 😏
Men nu har hon brunstat klart och Myran blev iaf glad att få gå med Plopp igen och sprang till han direkt.
Lite senare provade jag att ta in Lotti för lite borstning. Sist jag tog ut Lotti från hagen så sprang Myran direkt under tråden men de va ju ett tag sedan och hon va inte lika fäst vid Plopp då.
Idag gick det iaf jättebra, Myran gnäggade några gånger och Lotti gnäggade inne några gånger men sen va det bra. Plopp började direkt köra lite med Myran när inte Lotti va i närheten 😊

Helt avspänd efter ett tag ☺️

Sen vid intaget så tog jag dom också en och en. Tog in Peril först och sen Myran. Lotti brydde sej knappt alls och hade inte speciellt bråttom in fast Myran gnäggade lite 😊
Tog ut Myran på gången sen och borstade henne. Det har dom blivit vana med att en står kvar i boxen så det är inga problem varken för Lotti eller Myran.
Dock så har Myran blivit lite dum när man ska kratsa hovarna, det som gått så bra hela tiden, och nu när jag börjat sätta fast henne på gången så vill jag inte att hon ska bli hängandes i linorna så hon får panik eller nått. Men idag bestämde jag att vi skulle göra det ordentligt, det är inga problem att lyfta men sen börjar hon typ resa sej när man tar frambenen och sparka när man tar bak. Så nu blev det ordentligt med kli och klappar så vi kompisar innan vi lyfte. Hon började dumma sej med första framhoven men jag sa åt henne och hon gav sej rätt snabbt. Släppte när när hon stog snällt och sen massa kli och klappar igen. Det är ju bästa belöningen för henne för hon äter ju inte godis och sånt en, gnagde lite på ett äpple idag men fattar inte riktigt att de är gott än 😂
Gjorde lika för varje hov och med den sista gjorde hon ingenting 👍🏻
Vi har 10 dagar på oss att nöta tills hovslagaren kommer nästa gång iaf.
Totalt blev det alltså toppbetyg idag 😊

Första gången hon hade något på ryggen. Brydde sej inte 👍🏻
Liiite skillnad på färg 😁
Trött tjej

Det här blev ett hästigt inlägg, imorgon ska vi åka till Rimbo och Leo ska få prova Lure Coursing för första gången så nästa gång kanske det blir ett hundigt inlägg 😉


Kommentarer
Postat av: Mamma

Duktiga pållar. Tur att Plopp finns som alltid ställer upp <3

2016-10-09 @ 09:18:32
Postat av: P

Bra med en farbror till hjälp ❤️tills han börjar hoppa på Myran oxå 😂

2016-10-19 @ 21:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0