Fina Lotti!!!!!

Det blev ju ingen Uffeträning idag men jag och Lotti tog en tur till ridhuset iaf. Å så fin hon var idag, det är ju inte ofta det går bra när man rider själv men idag flöt allt på:) Vi började rida fram lite och gjorde även lite skrittarbete i början skänkelvikningar, bakdelsvändning och lite ökad skritt. Sen red jag bara en stund innan jag red igenom LB:1 programmet (är ju snart KM) det gick helt ok, hade inte så höga krav för vi hade ju inte ridit fram så länge men det flöt på bra och övergångarna från höger till vänster varv som varit lite sämre än tvärt om var som bortblåst. Tror även att hon ställde upp sej ganska bra. Hon var ju inte ett dugg trött efter de så det va bara att rida på ca. 30min till:) vi gjorde lite skänkelvikningar, öppnor, ökningar i traven. Lite tempoväxlingar i galoppen och avslutade med enkla byten som hon gjorde jättebra så vi gjorde bara ett åt varje håll. Även ryggning har hon blivit duktig på:) sen blev hon trött och svettig. Hon va så väldigt arbetsvillig idag, lite springig och pigg i början fast på ett bra sätt som gjorde att hon jobbade på extra bra:)
Efter ridpasset är hon så duktig när vi ska mocka så väntar hon snällt när jag hämtar grep och hink och sen går hon efter hela tiden, Ville stod ju hellre vid porten och väntade på att man skulle bli klar:) jag tror att jag och Lotti börjar bli bra kompisar, även om jag tror att hon fortfarande kan försöka testa mej lite på vissa saker men aldrig för att vara dum. I ridningen så tror jag att det är som spärrar hela tiden som man ska komma över tillsammans som t.ex i början så var galoppen svårast och traven va bra och galoppen var mycket bättre i vänster varv sen har galoppen bara blivit bättre och höger varv har varit lättare ett tag och nu är den ganska liksidig. Även varvbytena som blev lite ostadiga och nu är mkt bättre. Man måste ju ha något som krånglar lite för att utvecklas hela tiden:)
Blev långt det här men hon va så duktig idag.... Gullfian!
Nästa år tar vi fler sånna här:


Kommentarer
Postat av: P

Härligt att du är nöjd med henne :-)Det tar alltid längre tid än man tror att rida ihop sig så det kommer bara att bli bättre!

2011-12-17 @ 12:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0