Laddad

Hoppträningen igår gick jättebra och Lotti va i finform, inga men från hovbölden märks och jag hoppas verkligen att den inte gör sej påmind igen. Så nu är vi laddade för tävling på söndag i Älvkarleby, fast jag rider ju bara 90cm och Alex 1m. Lite tråkigt faktiskt för nu när jag börjat få mycket bättre känsla så är man mer hoppsugen=) Men ska bli jättekul och se hur det går för Alex och Lotti i sommar också.
Men nu så har jag ju fått sadelbekymmer istället, har länge känt att jag skulle vilja ha en hoppsadel med bättre stöd (även när jag hade Ville) men ändå tyckt att min sadel är skön samtidigt så det har inte blivit nån ny men nu när Alex börjat rida så tycker hon inte om min sadel. Hon har en Stübben edelweiss NT De Lux som ser väldigt skön ut och passade bra på Lotti så nu håller jag på och letar efter en begagnad sån men det var inte lätt för dom flesta som säljer verkar ha 32 i bomvidd och Alex va 31. Men man blir mer och mer förvirrad när man tittar på annonser för alla skriver olika på bomvidder och använder bokstäver istället för siffror och skriver olika om vilka storlekar som motsvarar normal eller vid mm. Är ju tråkigt att köpa en och de blir helt fel.

Avslutar med lite bilder från förra hopptävlingen, hon är ju en bit över ibland=)





Kommentarer
Postat av: P

När hon river så är det för att hon snubblar över de låga hinderna..;-) Hon kommer tycka det blir kul nu när det blir lite högre snart och en utmaning! Sen är det bara för dig att ta över spakarna igen :)

2012-04-28 @ 17:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0