Tillbaka i vardagen

Helgen blev mycket trevlig med god mat och superbra show, kändes som showen höll på ca. 30min fast den höll på i 90min.
Vi åkte med SGS bussen 8.30 från gävle, Olivia lämnade vi av i Strömsbro där hon verkar ha stortrivts i helgen och hon sov dessutom 11 timmar i sträck så det blev inte allt för jobbigt för mormor och morfar=)
Vi kom till Stockholm vid 10.30 och då gick vi runt i lite butiker och shoppade lite (bara till Olivia) eller Micke köpte ett mobilskal.

Skitcoolt tycker han=)

Efter ett tag tog vi oss till hotellet som vi skulle sova på, å ja vad ska man säga om de. Fängelse, färja, flygplatsgångar ja en kombination av det kändes det som när man skulle ta sej till rummet och badhus också eftersom man gick igenon toalett/omklädningsrum. Rummet va i storlek som en färjehytt med två sängar, iiiiskallt på rummet och golvet (hittade knappen på elementet till slut) g. stor toalett iaf men med lite fuktskador. jaja nog överlevde vi att sova där en natt iaf men det kanske inte är något hotell man rekommenderar=)
Frukosten va iaf god. Sen tog vi en liten tur och åt en halvdålig lunch innan vi slappade lite på hotellet.
Kl. 18 på lördagkvällen va vi på plats på Djurgården och Cirkus där vi skulle äta gott och se Robert Gustavsson. Det var verkligen finmiddag med eskort till bordet som var dukat med flera bestick och flertalet glas, Jag tänkte: utifrån och in=) Kändes inte riktigt som att man passade in bland massa tjusiga Stockholmare. Men god mat fick vi med lax i förrätt och oxfilé till huvudrätt, även en god efterrätt unnade vi oss=)

Våran utsikt över scenen


Försöker sitta fint=)

Kl. 21 var det dags för showen som tog slut i ett nafs sen var det bara att försöka ta sej hem. Vi va inte superbra på att hitta busshållplatser men vi kom ju både dit och hem iaf.

På söndagen gick bussen hem kl. 13 så vi hann bara med lite snabbshopping (bara till Olivia igen) eftersom butikerna öppnade 11. Vi åt lite goda lunchmackor på Waynes innan det bar av hemmåt.

Jag tog en jättegod fetaostfyllt wrap.

Vi kom till Gävle vid 15 då åkte vi till Strömsbro och träffade en glad Olivia och sen var det direkt iväg på babysim.
När vi kom hem så satte Olivia igång och kröp ordentligt på en gång, hon har ju tagit nå enstaka steg förut men nu kunde hon helt plötsligt krypa=)


Idag var det jobbvecka igen så det var bara att pallra sej iväg imorse och dela ut den aptunga reklamen och alla deklarationer till Bomhusborna, det är ju så kul när man är klar och vill skynda sej tillbaka så går moppen 0,2km/h i uppförsbackarna och det är g. lång bit in när man är klar. Ok att man blir omcyklad ibland men omgådd känns lite pinsammare.

Nu på kvällen har Jossan varit och masserat Lotti och hon var näst intill i toppform=) Känns jättebra, det betyder ju att man kanske gör någonting rätt med henne. Här kan ni läsa om vad Jossan gör http://www.multihorse.se/ kan varmt rekommendera henne.
Det ända som var va att hon va lite stum i höger halsmuskel och höger insida lår och nån sak till som jag inte fattar vad det betyder på papperet. Det var iaf inget som jag behöver jobba nått speciellt på nu.

Imorgon vet jag inte riktigt vad jag och Fialottan ska hitta på men på Onsdag blir det iaf träning för Uffe=)



Kommentarer
Postat av: Orri

Jag tror att detta hotell har varit studentbostäder förr när jag var liten. Var och badade på badet där ofta.

2012-04-03 @ 09:48:55
Postat av: P

Borta bra men hemma bäst ;)

2012-04-03 @ 17:57:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0