Kortvarig lycka =(

Igår såg jag lite ljus i tunneln men det släcktes idag igen=(
 
Nä men jag åkte med Lotti till Ulltuna igår för att kolla upp att hältan verkligen sitter i hoven fortfarande. Hon hade blivit omskodd i måndags på båda fram och va faktiskt mycket bättre tis-ons så det va med blandade känslor jag åkte men ändå skönt att få det kollat.
Hon va inte alls mycket halt när vi longerade där och i ridhuset va hon så spänd så det gick inte att se någonting men ute på asfalten såg man hältan bättre. Vi bedövade bort hoven och då blev hon bättre så det va ju bra.
Sen skulle hovslagaren titta på hoven och han skar bort lite mer och djupare och hittade lite mer spår av bölden och trodde att det va bakterier kvar som kunde irritera i hoven. Vi fick metacam utskrivet och veterinären tyckte jag kunde skritta eftersom hon va så lite halt i 2 veckor och sen kolla henne på volt igen.
Så idag åkte jag ut lycklig att få sitta på henne igen men (som tur var) så tänkte jag att jag longerar henne lite och kollar innan i förhoppningen om att inte ens behöva hämta ut metacamen....... superhalt blev resultatet av de=( så det var bara att lägga om hoven med jodomslag och släppa ut henne i hagen igen. Det hade vätskat mycket ur hålet i hoven också men det är ju bra så kanske allt skit kommer ut. Men det är nog bara att inse att det kommer dröjja innan vi är tillbaka på banan igen=( Hon verkar ju ha så ont av att det är skuret i hoven så det måste få växa till sej ordentligt. Hoppas att metacamet hjälper lite iaf.
 
Men imorgon blir det roligare saker att tänka på för då ska jag på mitt första bröllop=) På Engeltofta så det blir nog väldigt fint bara vädret blir bra.
 
Det hinner väl bli snö och kallt innan man får börja rida ordentligt igen=(
 
 

Kommentarer
Postat av: P

Mmm, roligt med hästar nästan jämt. Men idag har hon sprungit runt i hagen och såg så fin ut minsann...mycket knott :(

2012-08-19 @ 21:09:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0