2012-02-07

Idag har det varit en lugn dag, jag och Olivia har varit på lervik och fixat lite med funktionärsgrejjen, vi ska fixa funktionärer till alla tävlingar under året i både hoppning och dressyr. Blir spännande och se hur det kommer fungera:) Efter det så åkte vi ut till stallet och mockade mm. Hon fick vilodag idag så blir det dressyrträning imorgon. Sen när vi kom hem så kom Mickes mamma med mat:) blev sallad för mej eftersom det är nyttig vecka.

Igår red jag upp till ridhuset, skulle göra det i söndags men då kom jag på att det va hundkurs där så det fick bli igår istället. Hon kändes faktiskt riktigt bra, eller inte i början då kändes det knappt som att hon kunde galoppera men det berodde nog på att det varit så kallt och blåsigt så dom står väl och spänner sej i hagen. Efter ett tag blev hon som sagt bra, jobbade henne mest i galopp och avslutade med att göra ett byte åt varje håll och efter de red jag förvänd ett varv åt båda hållen, inga problem alls. Förvända börjar sitta bättre och bättre hela tiden så vi kanske kan försöka oss på nån LA till sommaren eller hösten kanske:) gjorde lite skänkelvikning också och undan höger går det bra men undan vänster brukar hon ramla iväg och tillslut är vi som en ostbåge, beror mycket på att jag ofta hamnar åt höger också så nu tänkte jag på de hela tiden och efter några gånger gick det bra.
Fåt komma med rapport om träningen imorgon.

Just nu ligger Olivia och sover på min arm, hon brukar inte sova nått på em nu för tiden men idag va hon visst trött:) hon börjar dock bli väldigt tung men man vågar ju inte röra på sej. Mysigt är det iaf.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0