Sjuk

Jag som aldrig är sjuk fick feber igår, åkte dock iväg på stallmammaträff ändå, trodde inte att det var så farligt men ångrade att jag åkte dit sen hade över 39 grader när jag kom hem. Får hoppas ingen blev smittad.
I morse kändes det lika illa men efter alvedon så har jag känt mej lite piggare idag så jag åkte till ATG eftersom Plopp skulle undersökas.
Det var väl ganska positiva besked, inga senskador men en riktigt rejäl vrickning och lite förändringar på röntgen, hon kunde inte säga exakt vad det var utan vi ska låta han vila ca. 1 månad och är det inte bra då så får det bli grundligare undersökning. Men hon trodde det skulle bli bra, han skulle dock stå på box ca. 2v till innan han fick gå ut i hage:( får iaf ta korta promenader nu, gammgubben.

Lotti har ju inte gjort speciellt mycket den här veckan så hon är väl kanske smått galen om vi tar oss iväg på hoppträningen imorgon. Har inte ridit henne sedan tävlingen. I måndags blev det en snabbis på linan och på tisdagen vilade hon. Hade tänkt rida ordentligt idag men det ville ju inte kroppen så vi lindade på och gick till ridbanan för longering. Hoppades på att det inte var så halkigt där i djupsnön men det var det. Longerade lite försiktigt iaf men vågade inte spänna in så mycket så hon kunde hålla balansen sen fick hon springa lite lös, hon sprang försiktigt eftersom hon visste att det var halt.

Men hon va så söt så, först föste jag iväg henne och sen kom hon tillbaka när jag visslade=)



Petra: jag lånade all utrustning av dej, tack för lånet=)

Nu blir det sängen och kurera så vi kan åka på hoppträning imorgon.

Kommentarer
Postat av: P

Kul att grejorna kommer till användning..;)Men den lilla snutt till spänne på gjorden var för Emma, gick det ändå?

2012-02-15 @ 22:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0