Bra avslut

Årets sista tävling va idag det va hoppning på GRS och jag red 90+1m och för skojs skull när det va sista tävlingen så anmälde jag till avd.A. I 90cm va det stilhoppning och där slog jag och Lotti till med våran första seger =)
Hon va väldigt spänd i början på banan men blev bättre för varje hinder, jag trodde inte att vi skulle ha chans att vinna för det känns ju inte så fint när det är spänt men jag försökta att vara så lugn och följsam som möjligt och det lönade sej och vi vann med en halv poäng före tvåan. Fick ett pris som jag ville ha också, som jag tänkt köpa flera gånger men inte blivit av så det va perfekt=)
Här är filmen, hindrena ser verkligen pluttiga ut när mamma står högre upp och filmar.
 
 
I 1m va det ju första gången vi skulle kunna få rida en omhoppning och det fick vi =) Grundomgången kändes riktigt bra med flyt hela banan, kom bra på alla hinder ock kom även ihåg att räkn galoppsprång där jag skulle. Omhoppningen gick också bra förutom att vi kom lite nära på ett hinder så vi rev de. Jag svängde ganska snävt på dom vå första hindrena i omhoppningen för annars va det så läng väg att rida. Men nu är vi verkligen laddade inför nästa år och då är hon ju 7 år så då blir det avd.A jämt.
Här är lite av 1m men tyvärr dog batteriet efter sex hinder. Lite tråkigt att inte få se omhoppningen men så är livet
 http://www.youtube.com/watch?v=IL8bYNysKcg
Tack för hjälpen idag, häst och barnskötarna Mamma och Sara W =)
 
Efter tävlingen va det bara att skynda hem till simmet, det blev Micke som badade idag också men nästa vecka får jag nog hoppa i. Mer från badet kommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0