Lugn vecka

Den här jobbveckan har varit rätt lugn då jag har jobbat tre kvällar 14-19 mån, tis och fre. I måndags va Olivia i Norrsundet för Micke skulle också jobba så då kunde jag passa på att ta lite tid på mej i stallet och eftersom det snöade så började jag med att brodda sen fick hon bli klippt också, tänkte bara klippa lite men det vart hela på en gång:) sen red vi en liten sväng men det gick knappt för hon fick massa styltor bara.
Micke och Olivia sov i Norrsundet mån-tis också så på tisdagen åkte jag till Olstorps ridhus och red ett dressyrpass. Det va verkligen längesen sist men Lotti skötte sej bra.
På torsdagen va det hoppträning som vanligt och den gick bra, jag bad om att få hoppa vattenmatta eftersom risken finns att den kommer på tävlingen på söndag, Alex la den under en oxer och hon hoppade på första försöket:) vi hoppade en lydnads/caprillibana med travbommar, galoppbommar, studs och travhoppa ett kryss på böjd linje till en oxer. Det va två sånna linjer så den ena låg vattenmattan under. Vi fick avsluta med att hoppa linjen med vattenmattan några gånger högre och sista gången fick hon hoppa av rätt stort på vattnet=modig Lotti ;-) Vi är iaf laddad för årets sista hopptävling som är hemma på GRS och jag har anmält till avd. A så i 90cm är det stilhoppning och i 1m kanske vi kan ta oss till omhoppning.
Idag är det ponnyer som hoppar så jag ska åka dit om ett tag och bosätta mej i domartornet hela dagen.

Igår så trodde vi att det va kört för lilla Plopp:(
Han skadade sej på en ridtur för ca. ett halvår sedan och då trodde vi att det va en senskada men han blev bättre snabbt och vi tog en röntgenbild som inte visade nått jättestort. Men han vilade och sattes sen igång igen, sen för nån vecka sedan va han blockhalt en kväll när jag tog in och vi trodde han slagit upp skadan igen. Men han va mycket bättre redan dagen efter och fick vila ca. 2 veckor men blev aldrig helt bra så förra fredagen åkte vi till kliniken, han ultraljudades och Anna hittade 2 senor som är sammanväxta vilket dom inte ska vara men det är ju inte värt att operera gamla Plopp så det blev vila och metacam. Men i torsdags när jag tog in han hoppade han i princip på 3 ben igen. På samma sätt som förra gången fast ännu värre, han va inge bättre igår så vi åkte in akut till kliniken med inställningen att det nog inte är värt att försöka nå mer. MEN efter ett tag klämde Anna i hoven och han ömmade rejält i tån, hoppet kom tillbaka. Som tur var så va Johnny där och bara han fick av skon slappnade Plopp av från att ha stått och skaka i hela kroppen av smärta. Efter lite skrapande öppnade sej den stora varbölden i tån. En JÄKLA hovböld!!! Hade den varit på ett annat ben hade man säkert tänkt på de men nu blev vi blinda på senorna eftersom det va samma ben. Nu är han gipsad och får stå inne så länge det är blött ute men han blir iaf bra:)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Gosiga, fina Plopp <3 <3 <3

2012-11-03 @ 10:51:13
Postat av: P

Gulligaste Plopp :) Lotti är duktig hon och hoppa busmatta <3

2012-11-03 @ 16:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0