Lervik

Just vad GRS är nu, en riktig lervik efter alla hästar, lastbilar och bilar. Hoppas att det blir bättre väder resten av helgen. Det är alltså stora Grand Prix tävlingar i Lervik i helgen där många kändisar är med och tävlar om stora prispengar.
Jag och Olivia va där en stund och tittade idag (Olivia tyckte att det va roligast med alla vattenpölar) men imorgon ska jag vara där hela dagen/kvällen utan barn och vara funktionär=) fast först på morgonen åker jag med Lotti och startar en 90cm på STORK. Bästa hästskötaren Petra följer med, ska bli sååå kul att få tävla igen=)
 
Hopptränade för Alex igår och det gick jättebra, hon känns ju fortfarande ganska oriden och stark när jag rider fram, fast vi hade trimmat på lite i veckan;) men hoppningen känns jätebra. Ett stort framsteg igår va att vattenmattan va med och nu hade inte Lotti hoppat den sedan Alex red sist men hon hoppade på en gång och jag behövde inte ens använda benen! den va ju självklart livsfarlig när man inte skulle hoppa över den men huvudsaken är ju att hon hoppar iaf. Hon börjar nog mogna på riktigt=)
 
Nu på kvällen som jag och Olivia tillbringat helt för oss själva så tog vi och hade lite myskväll med enklare tacos i soffan, eller ja Olivia sprang mest runt och tog en tugga då och då. Sen tog vi en skön dusch innan det va läggdags för damen. Nu blir det lite tv innan sängen. Upp tidigt imorgon och släppa ut hästarna innan tävlingen.
 
Jag och Sara tog en promenad till boulongern i veckan och det finns en perfekt rutschkana till Olivia där som hon lärde sej att åka helt själv i  =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0