Ingen tid!!

Får aldrig tid till att skriva här =( Men nuså blir det ett inlägg iaf.
Helgen som var tillbringades på Näsbyholms säteri och Gripens dressyrmeeting. Jag, mamma och Lotti åkte iväg på fredagmorgon och kom fram ca 10.30. Skulle göra min första start 12.50. Vi fick box i en länga mellan utebanan och ridhuset så det hände mycket där hela tiden så Lotti hade nog nått att titta på iaf, men när hon ville vila så va de bara att gå in i boxen så va det lungt och mörkt =) Perfekt för en häst, vi hade tur också för jag tror våran länga va den som låg bäst till med tanke på solen.
Nyknoppad och fin spanar hon mot utebanan.
 
Första klassen va då en LA:1, jag deltog i Sanna Nilsson dressyrcup i helgen och där ingick LA:1, LA:3 och LA:4. Lotti kändes fin på framridningen och hon skötte sej bra på banan också. Min klass gick i ridhuset då och det hängde lite blommor efter väggarna men det ända hon va lite spänd för va läktaren på kortsidan vid domaren. Vi red iaf ihop 66,05% och de va jag nöjd med. Låg tvåa länge men mot slutet så kom flera ooch gick om så jag trodde inte vi skulle få nån placering men det räckte till en 7:e plats =) Väldigt jämn klass då vi va 5st plats 3-7 på 66% Fick ett presentkort på Sanna Nilssons dressyrbutik som hade försäljning där under helgen.
Här är film från LA:1
LA:1 Fredag
På kvällen åkte jag och mamma in till strängnäs och åt, det va sej likt sedan sist vi var där för 4 år sedan med Ville. Strängnäs är verkligen fint med hamnen mitt i stan.
Fast mamma valde helt klart fel kläder med tanke på att stan va full av rapsbaggar =)
 
Lördagen började med tidig morgon då jag skulle starta 08.12 i LB:2, på lördagen skulle jag rida båda klasserna på utebanan så det kändes bra med en uppvärmningsklass till LA:3. Jag va nöjd med Lotti hon skötte sej bra även på den banan, lite spänd på övre delen av långsidan mot läktaren. Blev dock lite chockad när poängen kom och 57,8% jag hade väntat mej g mkt mer men det är ju en bedömningssport så inte så mkt att göra åt de. Andra klassen red jag vid 13 i den värsta hettan på 30 grader. Lotti käpade på men blev trött, fick lite bråttomt och tog en del egna beslut och dessutom lite extra spänd, det syns inte så väl på filmen. Men jag va nöjd med henne iaf, fick ihop 61,4% och de va väl vad ritten va värd. Det va samma domare som i LA:1 första dagen.
Här är film. LA:3 Lördag
På lördagkvällen va det ryttarfest med cateringmat och de va trevligt, inte så märkvärdig mat men vi blev mätta iaf =) Vi bodde i ett rum som låg över ett stall ca 500 från Lottis box men den ena framridningen va utanför där vi bodde och många hade uppstallning i de stallet också så det va en rätt stor anläggning. Det var 4:a rum där vi bodde med 2 i varje så vi lärde känna några fler också som vi satt med vid maten. Jättetrevliga damer från Norrköping=)
På söndagen va det LA:4 som skulle ridas i ridhuset men inte förren 14.12 så vi hade en lugn förmiddag med lite packning och så, vi hade dessutom fått sovmorgon då en annan som bodde vid oss fodrade. Lotti brukar alltid tröttna lite sista dagen så det var lite mer bankande än vanligt men hon brukar ge sej bara man har gått.
Tävlingen gick iaf väldigt bra och vi kom 2:a =) Har inte riktigt fattat de än tror jag men jag är väldigt nöjd med Lotti i helgen iaf och hon har mestadels varit duktig med allt som kan vara farligt så det är bara att hoppas på att det fortsätter så. Hon va lite rädd vid ingången i den här klassen för solen lös in lite vid porten.
Tyvärr missades lite i början av klassen då kameran krånglade.
 
 
 
Lotti va nog lagomt less när hon va tvungen att sadlas igen för prisutdelning=) Eftersom det gick så bra fick vi vara kvar extra länge för att vänta på prisutdelningen. Jag red 14 och vi kom iväg 19.... hemma vid stallet kl 22 så det blev bara att kasta in Lotti i boxen och göra det mest nödvändiga.
Men helt klart en lyckat helg iaf med bra väder, trevliga tävlingar och trevliga människor. Åker gärna dit igen!
 
Det hände en liten rolig sak också när vi tog en liten biltur på lördagen för att leta efter en badplats där vi kunde svalka oss lite, men nån badplats hittade vi inte men däremot de här.
Väldigt flott gård som vi gärna hade velat ta en närmare titt på, speciellt de 8-kantiga stallet=)
 
Den här veckan har bestått av camping tis-tor men mer om de imorgon.
På söndag är det äntligen dags för en hopptävling så idag tog jag hjälp av Petra och hoppade på ridbanan, Lotti skötte sej mycket bra. Efter de va det dressyrmöte som jag fick sitta på genomblöt, då huvudet är dumt för kroppen lida! Hade sådan tur att Mamma erbjöd sej att Olivia kunde sova hos dom så nu kan jag passa på att rida imorgon bitti också, väldigt snällt =) Nu är de natti
 

Kommentarer
Postat av: P

Tjusigt ekipage!!

2013-08-09 @ 17:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0