GrisLotti

Igårkväll när jag kom till stallet och hade tänkt mej en ganska snabb lördagkväll i stallet med en lagom uteritt så ser Lottis box ut som rena bombnedslaget!!! Söndertrampat bajs överallt och högar på vissa ställen och renskrapat på andra. Det finns väl visserligen vissa som har det så varje dag men när man inte är van med det så blir det extra jobbigt:) tog säkert en timme att mocka, kändes de som... Nä men det tog säkert en halvtimme istället för 10min. 
MEN som tur var så blev det en jättemysig uteritt med lite pulsning och inga bockningar i sikte:) det gjorde ju inte saken sämre att jag hade en ny superbra pannlampa och att snön som kommit gjort underlaget perfekt. Så grisen blev förlåten och heter numera Lotti igen:)
 
Idag hade jag utsläppet så jag va där tidigt, det blev en tur till ridhuset i bitande kyla. Tänkte bara rida en kort stund där och rida igenom programmet men det va fullt med hinder framme så det blev inget med de:( hindrena va dessutom livsfarliga så lotti va spänd hela tiden. Jobbade mest i galopp och jag tycker inte högergaloppen va lika dålig idag och fattningarna gick skapligt. 
 
Idag har vi varit på babysim också, Olivia känns ju inte direkt som en baby längre men det heter så upp till 2år=) Olivia tyckte af att det va superkul nu när det va så längesen fast den där halvtimmen går ju alldeles för fort bara. Får se om vi lyckas få in nåt bad på Fjärran i veckan kanske. Imorgon blir det dagis igen och Olivia blir nog överlycklig när vi kommer dit.
 
Här ser ni boxen igår jämfört med idag så som det brukar se ut.  Syns inte så bra på bilden men det va bajs överallt.
Lotti har inte så trevliga väggar på sina bajsställen som ni ser så man har att skrubba när det är dags för rengöring=)

Kommentarer
Postat av: P

Det är så härligt att bara kunna rida på ute :)

2013-01-13 @ 21:47:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0