SuperLotti

Ibland är hon en Gris och ibland är hon Super=)
Hoppträningen i onsdags gick jättebra, hon va liksom sej själv igen. Hon har ju varit lite mer spänd än vanligt dom tidigare träningarna på för Leif men nu börjar hon kanske vänja sej att åka dit. Hon va inte lika konstig när jag red fram heller, lite tjurig på dom andra är hon men kändes inte som att hon skulle flyga iväg iaf. Hon tycker inte om när det blir en häst framför och en bakom, hon kanske börjar bli en primadonna nu när hon är vuxen=)
Vi red iaf fram på mittvolten och flyttade dom mycket i skänkelvikning, i höger varv gör hon de nästan för enkelt och i vänster varv är det väldigt svårt men hon kämpade på, sen red vi lite förvänd sluta och även sluta i galopp.
Vi började hoppa på 4 hinder som stod snett över medellinjen så man hoppade på bågar sen varannan blev i vänster galopp och varannan höger. Det skulle vara 5 språng emellan först sen 4 ibland. Hon va jätteduktig med vattenmattan också=) Men det är svårt att få henne att landa i höger galopp i lydnadsövningarna, när man hoppar bana sen så fixar hon det själv men på kommando är det svårt. Sen va det 2 serier efter långsidorna med trav in kryss och på ena sidan två räcken med ett språng emellan och på den andra två oxrar med två språng emellan. Som avslutning hoppade vi först räckeserien sen 3 hinder på S-bågen med 4 språng emellan sen oxerserien och efter de hela S-bågen men med bara 3 språng emellan. Då skulle man ta alla hindrena på en linje så dom hoppades snett och de hade Lotti inget emot fast det blev lite vingligt första gången men andra gick bra=)
 
I tisdags så va vi ut på en ganska kort uteritt men med mycket härlig pulsning i både trav och galopp, så härligt med snön...

Imorgon är det ju tävlingsdebut för året och det ska bli så roligt trots tidig morgon, hoppas att Lotti inte är alltför spänd inne på dressyrbanan, jag har packat med finskydden så jag hoppas Petra lyckas få till nå fina bilder ;-)
Jag har anmält mej till en hopptävling i Söderhamn också den 9/2 men får se om någon kan följa med då, va inte så säker på att jag ville åka när jag anmälde men väldigt sugen på att åka nu när träningen gick så bra=)
 
Nu ska jag strax hämta Olivia på dagis som förövrigt gått jättebra, hon har nästan inte tid att säga hejdå när man lämnar henne utan springer direkt in till en bygghörna så får man gå efter och ta en puss och kram. Hoppas att det går lika bra på måndag när Micke lämnar eftersom hon ofta är lite mer pappig, Men  det går nog bra=)
Sen ska jag, Sara och Olivia åka hem till Linda ikväll på lite mat och mys.
En hjälm är införskaffad nu också=)

Kommentarer
Postat av: P

Lotti är alltid super, det är bara att vi inte alltid förstår henne ;)

2013-01-18 @ 21:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0