Taggad och laddad

Är jag inför det kommande häståret=)
Idag fick jag besked på att jag fått plats på hoppträningen för Leif på onsdagar, väldigt sena kvällar blir det men de är de värt. Träningarna börjar om en vecka.
Dessutom har jag ju träning för Ia på fredag nästa vecka också så nu ska vi komma igång på allvar. Första dressyrtävlingen är den 19/1 i Högbo där har jag anmält LB:1, står som reserv men tror nog att jag kommer med. Annars blir första tävlingen i Storvik helgen efter, där har jag anmält LB:1+LA:1 hjälp hur ska vi klara de=/
 
Lottis lilla busperiod verkar ha gett sej nu, idag kom Hanna och red ut med mej och Latina, det gick jättebra och båda hästarna skötte sej super. Så nu hoppas jag att det kommer funka bra med Hanna som medryttare men det tror jag nog=) Lotti verkar gilla henne iaf. Imorgon blir det ridning i ridhuset, förhoppningsvis kan jag hoppa lite men det beror på om det är mycket folk i ridhuset och om jag har nån hjälp, annars får vi väl trava lite cavaletti bara.
 
Nyårsafton firade vi som sagt i Norrsundet och Linda hade som vanligt fixat supermysigt med findukning och allt därtill, snodde en bild från Linda
Såhär fina va glasen med såpbubblor och allt=)
 
Förrätten blev baconlindat äpple och ost med ruccola och salamisallad, huvudrätten oxfile med potatispuré och grönsaker på smördegsplatta och en god sås, efterrätten en jättegod och mastig chokladbakelse typ med hallonsås (på bilden). Mätt blev man iaf.
 
Vi spelade bingolotto men såklart inga vinster sen efter de gick vi ut för att släppa iväg en ljuslykta
Det gick jättebra och den for iväg i skyn, Maja tyckte det va så spännande så vi tog en till men det gick inte lika bra, den fastnade i ett träd och Maja blev livrädd istället (och Linda) så dom gick in. Men tillslut slocknade den så de va ingen fara den hänger nog kvar i trädet än=)
Sen gick vi in och spelade spel "med andra ord" superkul spel, lätt att förstå och blev aldrig långtråkigt. Vid tolvslaget skulle vi släppa iväg två lyktor till men det blev samma resultat en gick bra och en gick dåligt. När dom tar vind på vägen upp så gira dom bara åt sidan och in i träden även fast vi inte va speciellt nära nått träd.
Sen spelade vi lite till innan jag och Micke gick hem till hans föräldrar och sov, Olivia va redan där och sov så sött och hade inte vaknat av nå fyrverkerier så de va skönt.
Sen hade jag utsläppet på nyårsdagen så det va bara upp tidigt men bortskämd som man är så va frukosten framdukad så då fick man i sej lite innan man åkte=) annars brukar det bara bli en macka i bilen på vägen.
Fick nå ryck så jag klippte Plopp innan han fick gå ut, måttligt road av de va ju han men han tycker nog att det är lite skönt att slippa lite päls. Gammelgubben som är 20 år nu.
 
Imorgon blir det nog en lugn hemmadag innan stallet på em, städning behövs ju alltid av nån anledning=/
Idag åkte jag till Ica Maxi och handlade så då gick jag in på barnens hus och tittade, visste att dom hade rea på kläder men va väl inget speciellt jag behövde igentligen men det blev en vinteroverall (till nästa vinter) 4 strumpbyxor och en mössa. Med 75% rabatt på allt blev det 261:- istället för 1044:-!!!! alltså overallen kostade 175:- istället för 699:- då kan man faktiskt riskera att den inte passar nästa vinter men då är det ju bara att sälja den=)
Om en vecka ska Olivia påbörja inskolningen på dagis, eller förskola heter de ju. Det blir spännande och hon kommer säkert tycka att det är roligt.
Nu blir det Fjällbackamorden tyckte väl inte att förra avsnittet va jättebra men det går ju att titta på iaf.
 

 
 

Kommentarer
Postat av: P

Vi spelade oxå "Med andra ord", rätt kul faktiskt :)

2013-01-02 @ 22:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0