Vilken debut

Har nog inte riktigt fattat de än men Lotti slog till med en seger i La debuten idag, ett täcke och anm.avg. tillbaka fick vi + rosett och plakett förståss. Vi red ihop 69,7% ett poäng ifrån 70% det är ju inte dåligt=)
I den första klassen som va LB:1 fick vi också 69% eller 69,3% och det räckte till en 3:e plats där. Så en väldigt lyckad dag kan man säga.
Eftersom att jag åkte helt själv idag så blev det inte mycket kort och filmer men jag tror att första klassen blev filmad med Sussies kamera så vi får väl se om den dyker upp... Filmen från förra helgen har jag fortfarande inte sett för den är på mammas mobil.
Men hur Lotti kändes behöver ju inte alltid stämma överrens med poängen, på framridningen till första klassen va hon spänd länge, hon slappnade aldrig av för kortsidan mot banan men som tur var så skötte hon sej inne på banan. Oftast får vi ju bra poäng så fort Lotti spänner av lite. Hon tittade till på nån grej och stannade upp i första klassen men i andra va hon bättre och den kändes faktiskt bättre också. Jag va nöjd även innan poängen för jag tyckte vi hade genomfört programmet och lyckats hålla den förvända galoppen, skänkelvikningarna kändes rätt bra åt båda håll och vi fick till en ryggning så bara att göra alla nya svåra saker i ett program va ju stort för lilla Fian=) Men de jag varit mest nöjd med i båda programmen är travökningarna, jag tycker att vi haft ett bra flyt och jämn takt i alla och det har varit lätt att sitta hela vägen, självklart vill man ha ännu mer tryck så småningom men ett steg i taget=) fick iaf 7:or på alla. Måste även skryta lite om att jag faktiskt fick en 8:a på "Ryttarens sits och hållning-korrektheten och finheten i samt effekten av hjälperna" den är koeff (gånger) 3 också så det ger mycket poäng.
Det är väl bara att hoppas på att det inte var någon nybörjartur utan att vi kan hålla oss i LA nu och sikta på LA:4 till hösten kanske. Men nu dröjjer det ett tag till nästa dressyrtävling så det blir några hopptävlingar istället så får vi träna på i dressyren=)
 
Petra va också med idag i LA:1 och det såg jättefint ut tyckte jag men lite dåligt betalt kan tyckas. Det va ju väldigt längesedan dom va på tävlingsbanan sist så de va kul att se dom där igen=)
 
Igår red jag Lotti i ridhuset, tog faktiskt transporten dit för de va så kallt. Det kändes väl rätt bra men Lotti hade lite småbråttomt hela tiden. Red bara fram lite i trav och galopp och sen red jag igenom LA:1. Kan ju säga att det kändes bättre idag på tävlingen än igår på genrepet, oftast brukar det ju vara tvärtom=)
Men innan jag hoppade upp på Lotti så tog jag av täcke och grimman som jag hade över tränset och eftersom jag va själv i ridhuset så höll jag inte i Lotti så noga så när grimman va av så började hon vandra iväg neråt i ridhuset (hon brukar inte göra så) När ridhuset tog slut fick hon ju vända och gå uppåt igen och jag gick för att fånga henne men hon ville inte bli fångad så jag tog upp kameran utifall det skulle hända nått roligt=) det såg verkligen ut som att hon va sugen på en riktig brall men hon började bara trava och sen sprang hon runt mej som om att jag longerade och stannade sen.. Ni får se på filmen, tokfian=)
 
 

Kommentarer
Postat av: P

Bästa Lotti!! :)

2013-01-27 @ 18:28:46
Postat av: Mamma

Jättegrattis!!! Och inte var man där heller. Det kanske innebär att man inte får följa med längre...;)

2013-01-29 @ 07:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0