Längesedan

Va ett tag sedan jag skrev och lite saker har hunnit hända, mest beror att jag inte skrivit på att jag varit sjuk och med en hemsk huvudvärk som gjorde att jag inte klarade av att sitta framför någon dataskärm. Kunde knappt titta på mobilen ibland, fick släcka ner och stänga av tv:n när det blev för mycket. Känns ju som nån migrän med tanke på huvudvärken men jag hade även feber några dagar och kräktes under ett dygn så jag antar att det va nån sorts influensa.
Fick feber i tisdags och kände att jag inte skulle orka att rida hoppträningen på onsdagen och frågade om Sofia ville rida så det gjorde hon och det gick jättebra =) Lotti hade sådan tur så dom slapp all vattenmattor också.
 
En liten filmsnutt:
 
 
Igår åkte jag på tävling i Österfärnebo, trodde länge att jag inte skulle kunna åka men hann pigga på mej tillräckligt så jag red en snabbis på banan på lördagkväll och bestämde mej för att åka. Det va LA:4 och MsvC:1 som vi startade i och Lotti skötte sej jättebra i första klassen och jag tycker att programmet kändes bra utan några direkt missar men domaren tyckte inte att det va riktigt så bra som jag tyckte så vi fick nöja oss med 63,29% (Jag hade velat ha 65% iaf :)) I andra klassen va det samma domare så det kändes ju inte så jättekul men i den klassen så tycker jag nästan att vi fick för mycket poäng istället. Det blev inget kval den här gången men iaf en godkänd ritt på exakt 60% Lotti blev spänd när vi red runt banan och lyssnade inte alls lika bra under programmet som i den första klassen, dessutom drog hon med mej i inridningen så jag fick inte stopp på henne fick tillslut rycka tag i tyglarna vilket inte ser så jättesnyggt ut. men domaren skrev att hon "tappar bjudning innan halt" fast grejjen va ju att jag skulle ha stannat mycket tidigare innan den där traven blev. Sen va det väl inga större missar men lite vingligt och så här å var. Det hon gjorde bäst va nog att hon skrittade på i mellanskritten istället för att tro att vi skulle göra bakdelsvändningar eller ryggning typ och hon har även känts väldigt säker i den förvända galoppen nu på slutet. Här kommer filmer från igår.
 
LA:4 (Den är lite suddig i början bara)
 
 
 
Msv C:1
 
 
 
Helgen som kommer ser vi fram emot Hanchenträning igen och helgen efter blir det både hopp och dressyrtävling =) Kanskekanske blir det kandarpremiär då =)

Kommentarer
Postat av: P

Så fin i nya kavajen :)

2013-09-28 @ 19:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0