Ångest

Inte långt kvar tills man måste jobba igen =( Skönt att man får börja med en 4-dagarsvecka iaf!
Åkte ut till stallet imorse, släppte ut hästarna och fixade allt till Lotti innan det va dax för ridning. Lotti brukar ju inte direkt bli galen men hon har ju varit g. pigg nu på slutet fast va inte direkt orolig. Men hon va väldigt laddad/dryg när jag gjorde iordning, Red ut och skrittade ganska långt först innan jag travade och provade även en galoppfattning åt vardera håll bara så hon inte skulle explodera=) Hon va dock piggast i skritten och vill gå fort, annars kan hon vara ganska bekväm och gå i sakta mak. När jag kortade upp tyglarna ville hon trava iväg direkt. Men hon skötte sej bra iaf och började frusta rätt fort i traven så det va nog skönt att få röra lite på sej =) Hon har ju bara vilat 6 dagar så det behövs ju inte direkt nån igångsättning, nu är det Karin och Sofia som rider mån, tis så min nästa ritt blir hoppträningen på onsdag.
Jag har dessutom hittat en sak som jag hoppas på men de får ni veta mer om en annan gång ;)
 
Efter stallet idag så tog jag mej faktiskt ut på en löprunda, de va ju verkligen på tiden. Blev ca 4km men det va rätt segt idag, hemskt i början men kom tillslut in i flytet fast det kändes g jobbigt hela tiden all julmat har satt sina spår men nu är det bara att köra på. Kanske blir det vårruset 2014? Nån som hänger på;) hehe nä det blir nog inte så mycke springa så länge det är mörkt men lite då och då är ju bättre än aldrig!
 
Sen gick jag och Olivia till affären (hon sov) och handlade lite fläskfilé mm till en maträtt som blev mycket god, en blandning på grädde, creme fraiche, soya, lingonsylt och buljong hälldes på köttet och sen 1,5h i ugnen, mmmm...med pastahjul till. Sara kom hit på kvällen också och fick lite mat;) Va ju synd att Sverige förlorade hockeyn bara.
 
Satt och tittade på lite gamla youtubefilmer och hittade denna på Ville när vi kom 2:a i 1.10m på Nytorp=)
Det är lite roligt att hästen med stjärn som står och tittar i hagen när vi är klara är gulliga Diggis. Henne saknar jag också mycket fast hon är ju gammal nu och har väl haft lite olika krämpor vad jag förstått.
Det är ju inte den vackraste rundan men Ville va duktig på att inte riva iaf =) Det är Lotti lite sämre på men hon har ju andra fördelar ;)
 
Känns skönt nu att jag kan titta på bilder och filmer på Ville utan att börja grina, hehe jag vet ju att han har det så bra=) Men han kommer fortfarande vara den som betyder mest ett bra tag framöver. Jag har fortfarande han som skärmsläckare på mobilen och han fick självklart den bästa platsen på byrån =)
Plopp betyder ju såklart också mycket men han finns ju fortfarande kvar hos oss, han blev ju dessutom 21år nu gammelponnyn.... still going strong.  Nä nu blev klockan alldeles för mycket!! Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Håller med, Ville kommer att finnas kvar länge. Diggis kommer man heller aldrig att glömma pga en viss anledning =)

2014-01-06 @ 08:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0