Ytterligare ett steg

Ett steg närmare har jag kommit idag, nästa vecka kanske avslöjjandet kommer ;) haha 

Stackars Lotti som är van att oftast få vila 2 dagar i veckan får inte en ända vilodag denna vecka :)
Hoppträningen i onsdags gick iaf bra och den här gången va vattenmattan med, det va längesedan sist men jag tror aldrig att Lotti hoppat den så avslappnat som hon gjorde och redan på första försöket! Bara att hoppas att de håller i sej :) däremot va det en oxer med väldigt blåa plankor i som hon tyckte va väldigt läskig att gå nära men hon hoppade iaf på en gång. Vi hoppade en bana som innehöll lite allt möjligt som travhoppning, studs och två enkelhinder och två små kubhinder. Vi fick "bäst i klassen" av Leif men riktigt så bra kändes de inte men det va väl helt ok iaf :) jag tyckte det kändes lite stressigt ibland, Lotti va ganska på och jag blir rädd att hon inte ska nå fram och vill inte att hon ska komma stort om hon tittar lite så då sätter jag fart, genar på den böjda linjen och håller på att rida på ett språng för lite!!! Så typiskt mej :) Lotti har inte svårt att nå fram... Fatta de Agge!!!...
Men det verkar inte bli mycket hopptävlingar innan våren för i helgen är det en men då är det Hanchenträning och när hemmatävlingen 2/3 är så kom jag ju på att vi är i Göteborg på Gbg horseshow vilket ju såklart blir jättekul men så typiskt. Hoppas det finns nån bra tävling innan Horse festival 17-20/4. 

Olivia sover i Norrsundet inatt så vi har det lugnt och skönt. Efter stallet köpte jag med kinamat hem och sen har jag bara slappat i soffan och tittat ikapp på lite inspelade saker:) imorgon tränar jag 15 och sen åker vi ut till Norrsundet och får tacos när vi hämtar Olivia och på söndag har farmor bjudit hem oss på lunch. Det är inte synd om mej :)




Kommentarer
Postat av: P

Så fin som hon är i dressyren nu så gör det inget att det inte finns några hopptävlingar ;)

2014-01-19 @ 10:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0