Julafton


Leos sätt att starta julafton på 😉
Micke och hans far tog den traditionsenliga morgonprommisen här i Valbo i år och även David å Per hängde på. Det hade varit mysigt och alla 3 hundar sprang och busade

Jag höll på och donade hemma, skala ägg å räkor, fixade ägghalvorna, griljerade skinkan mm när dom va borta. Sen va det full fart hela dagen tills folket skulle komma. Hann dock få in lite tid att fixa stallet och ta en dusch. Mino va snäll och sov en lång stund. 
Micke gjorde iordning fint dryckesbord på altanen. Perfekt att ha drickat där så det höll sej lagomt kallt :) 
Dukningen fixade jag dagen före, inte helt klart här men glömde ta bild sen :) 



Men måste ändå säga att allt gick bra med matlagning och jag hann även slänga ihop saffranskladdkakan som blev väldigt uposkattad :) och maten kunde serveras strax efter Kalle. Vi hade ju knytis så jag behövde ju inte göra all mat :) gott va det iaf men som vanligt blir man ju mätt fort!!!
Kallrätterna
Varmrätterna
Dessert/godisbordet

Sen kom den efterlängtade tomten tillslut :)
Förväntansfulla barn

Mycke julklappar var det och Olivia va väldigt nöjd med allt hon fick :)
Mino och Leo sov sej dock igenom klapparna 😊
Leo sov mest hela dagen, såklart trött efter morgonpromenaden men jag tror även att allt folk och mycket ljud gjorde att han helt enkelt stängde av och sov istället. Så skönt med en hund som kan koppla av :) lika nu ikväll så var jag och Olivia hos grannen och tittade på film och Micke sitter på övervåningen vid datorn och när jag kom in låg han nyvaken i soffan :) hoppas att det håller i sej även när han blir äldre. 
På julaftonskvällen va han så trött så han ramlade ur sängen 😂

Juldagen blev lugn och skön, 
Idag gjorde vi en utflyktstur samma väg som dom gick på julafton. Pappa och Henke följde med och till Olivia tog vi cykelvagnen som vi fick av pappa i somras. Perfekt att ha lite packning och nått barn i 😜

Gullisar <3
Efter det åkte jag med Linda till köpis. Handlade lite saker och faktiskt mest till mej själv, bl.a. Ett par riktiga skor/promenadkängor på hööks :)

Eftersom det händer så lite för Lotti nu så får hon avsluta det här inlägget. 

God Natt

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för den här helgen. Det var mysigt att fira jul hos er =)

2015-12-27 @ 07:06:23
Postat av: P

Vad härligt att kunna fira jul hemma med alla 😊 Finaste Lotti ❤️

2016-01-01 @ 15:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0