Utställning

Leo är anmäld till hundutställning på Gävletravet den 27/2. Det ska bli jättekul men nervöst 😁 jag har ju aldrig ställt hund :) 
Vi har iaf tränat en del på att ställa upp och det börjar han bli duktig på. 
Idag gick vi hem till Malin som har trimbord till Lagottona så han fick träna på att stå på bord vilket dom ofta får göra på utställning. Och Malin klämde runt på han och kollade på tänderna mm. 
Är jag inte snygg?

Tidigare idag följde jag och Olivia med Linda och Maja på bio, Den gode dinosarien såg vi :) gullig film. 

I Onsdags började vi på fortsättningskurs med Leo, kul att få lite att träna på igen :) den här gången va det lite gå fint i koppel, sitt stanna kvar, sen lite hundmöten utomhus men de va ju ingen höjdare för Leo när det va närmare 20 grader kallt 🙄
Leo va lite ofukuserad till en början men efter ett tag fattade han att man skulle lyssna och vara duktig :) 

Våran andra lilla gullplutt hittar på de ens efter det andra:


Han fick dock aldrig upp huvudet själv så jag fick rädda honom 😉
Sitta på vattenskålen 😏
helt plötsligt gick det inte att stänga av diskmaskinen.....
Den där puffen som alla vill vara i!! Mino vill gärna krypa upp och "gosa" med Leo också även om det inte alltid uppskattas vilket man kan förstå :) 

I fredags provade jag göra Loaded potato skins för första gången och det blev faktiskt gott. Jag brukar äta de på churt street så ville bara prova. Bjöd hela gården och det fick nog godkänt :)

Nä snart blir det sängen och se fram emot sista lediga veckan innan det blir jobb för mej. Förhoppningsvis blir det lite mildare så mer tid kan spenderas utomhus utan att frysa ihjäl. 
Frostig Lottisvans

Kommentarer
Postat av: P

Kommer gå fint på utställning så söt som han är 😍Lotti har inte bara en frostig svans utan även ett arsel brett som en lagårdsdörr 😜

2016-01-23 @ 21:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0