Mycket att rapportera

Den här veckan började med hoppkurs måndag+tisdag för Leif, första dagen var det ganska lång uppvärmning och sen lite markarbetshoppning på olika linjer och sen avslutade vi med att hoppa högre på en oxer efter långsidan. Lotti var duktig men jag kände mej lite halvtafflig:) allt gick iaf bra, vattnet va lite farligt första gången bara. Sista språnget vi tog på oxern va den ganska hög och vi kom lite nära så hon fick ta i ordentligt så då blev det ett bocksprång efter:)
Andra dagen kändes mycket bättre redan från början, då var det lite mer hinder och en lång bana med hela 21 språng. Det ingick travhoppning, studsserie, femonhalva, linje med 3 räcken, linje med 3 oxrar och galoppbommar. Den avslutande banan kändes riktigt bra, det var en som filmade men hennes mobil vill tydligen inte samarbeta så jag har inte fått den:(
Sen var det lugnt onsdag+torsdag för att sedan göra iordning för dressyr KM på fredagen. Vi åkte tre stycken från stallet, jag och D-ponnysarna (nästa år kanske vi är fem stycken). Jag och bästa hästskötaren Petra åkte dit till 11 för jag skulle vara funktionär innan så Lotti fick stå i transporten ganska länge och när hon fick komma ut hade hon nog helst dragit en riktig bockserie men hon höll sej i skinnet:) Hon kändes iaf jättefin på framridningen och även inne på banan, bara lite spändare på vissa ställen. Vi fick iaf ihop 66,6% i LB:1 vet inte riktigt vad vi slutade på för plats men tippar på typ 5:a. Sex 8:or fick vi. Dom missar vi hade va vinglig inridning och sne halt i början och ett tidigt avbrott i sista galoppökningen men annars hade vi ganska bra flyt. Jag ska lägga ut en film när jag sitter vid datorn så får ni även se ponnysarna, Plopp och Othilia red ihop 61,5% jätteduktiga,precis utanför placering och Elin och Lillan fick 59% så alla hästar fick fina poäng:)

Sen var det bara hem och förbereda för 25-års kalaset på lördag som blev riktigt trevligt med fina presenter och massa barn, va nästan mer som barnkalas ett tag:) tack mamma och Yvonne för hjälp med maten. Idag blir det till att äta rester:) och tack Petra som skötte om Lotti. Ikväll blir det en uteritt i mörkret och inviga nya rumpvärmaren:)

Såhär kan man hitta Olivia efter att hon tagit en tupplur i vagnen.


Kommentarer
Postat av: P

Ser ut som du har två Busfior nu :)

2012-01-08 @ 20:50:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0