Regn å regn

Riktigt trist dag idag och jag har varit riktigt seg och klädde inte på mej riktiga kläder förren typ kl. 14:) men lite lat måste man ju få vara ibland. Olivia fick iaf gå ut och plaska lite i vattenpölarna så hon skulle bli nöjd.
Jag åkte till stallet vid 17.30 och tänkte ta mej en ridtur för det regnade inte så mycket då men sen kom det en skur fast det lugnade sej efter ett tag igen. Men det tog sån tid med alla blöta täcken mm så det blev manfrisering istället vilket va väldigt välbehövligt nu när vi är igång igen:) tog av ganska mkt eftersom det inte är någon dressyrtävling inplanerad så gör det inget om den är lite kort. Men det blir spännande att se hur den ser ut imorgon för den va blöt när jag ryckte den.
En sån här dag önskar jag att vi hade hästarna hemma eller iaf så nära som när dom stod i Strömsbro, då hade man haft full koll på vilket täcke dom hade på sej och man kan byta när det behövs mm. Nu står vi ju i ett bra stall iaf så det är ju inte så att hästarna blir lidande men bara det att man inte vet är jobbigt. Det funkar ju inte direkt att åka flera gånger om dagen till Trödje och inte vill man be om massa tjänster hela tiden heller. Just idag hade jag visst glömt täcket hon hade velat haft kvar i pannrummet men som tur var så har hon ett g. nytt regntäcke så hon va helt torr under.
Jag tog och longerade henne en snabbis bara för att se om hon blivit nå sämre igen nu när hon hopptränat och så men det såg bra ut:)

Jag har anmält oss till en 90cm på STORK nästa helg bara för att få göra en start ute. Hoppas nån vill följa med, P kanske??:-)
Mamma och pappa sitter just nu på planet till Turkiet så dom är det inte ett dugg synd om och jag är inte ett dugg avis!!! Hoppas dom får det bra iaf.

Jag har precis kommit hem från bio med Linda, vi såg Rivalerna. En komedi så man fick skratta lite:) Nu är det natti.

Olivia och mormor läser en "kalender"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0