Debuten

Nu är debuten gjord
Lotti kändes rätt fin och avslappnad på framridningen men sen va det ett farligt hörn med frost på väggen och även på marken så då blev ju allting lite spänt men Lotti får godkänt med tanke på hur länge sedan de va vi tävlade dressyr, i maj förra året. Vi fick några 7:or sen va det 5:or och 6:or så det är ju jämt iaf. Fick prick 60% men jag fick 2 minuspoäng för att jag tog för lång tid på mej efter startsignalen, men det va ju medvetet så inget att bry sej om=) Nu är vi iaf uppvärmda inför LA debuten på lördag. Mamma filmade men jag har inte filmen än så den kanske kommer senare. Jag hade det superlyxigt med två hästskötare idag och jag tror vi alla va glada att jag bara skulle rida en klass när det va -20 grader. Lotti va helt frysen efteråt stackaren. Jag höll mej varm hela tiden tack vare ett väldigt tajt tidsschema och ett par tåvärmare som Petra som tur var gett mej i julklapp =)
 
Idag har jag och Olivia och mamma varit på julgransplundring på mammas jobb. Olivia började med att springa runt granen och roade sej själv. Sen dansade vi runt granen, ganska trångt med mycket folk men jag och mamma höll Olivia i varsin hand så vi visste var hon va=) Men sen kom Göte in och Olivia blev jätterädd.. hehe.. Göte är en människa utklädd till hund. Så då va det inte lika kul att dansa längre. Men så fort Göte var utom synhåll va det full fart igen. Olivia (mormor) van även ett pris på lotteri.
Göte är lite för nära så det är bäst att vara i mormors famn
 
En som är överlycklig för sin balong och godispåsen hon fick i fiskdammen=)
 
Imorgon startar den nya vardagen, jobb varje dag (vardag) och inga lediga veckor längre, tur det är sommar snart ;) Min nya medryttare har dessutom åkt till Thailand i 2 veckor, det är man ju inge avis på. Så det blir lite pysslande att hinna med allt men det löser sej alltid=)
 

Kommentarer
Postat av: P

Måtte det bli varmare nästa helg!! Tur jag har några tåvärmare kvar ;)

2013-01-20 @ 21:10:19
Postat av: Mamma

Vet inte om det var två hästskötare. Jag gjorde ju ingenting med Lotti. Det är nog Petra som får ta den äran =)

2013-01-21 @ 06:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0