Sista dagen

Nu är det bara en dag kvar till SEMESTER!!! Ska bli så skönt.
 
Igår tillbringades em/kvällen på stan och Brända bocken med Linda och hennes kusin+barnen =) Perfekt utsikt mot scenen. Jag tog en ceasarsallad och Olivia mumsade i sej pannkakor.
 
Idag har jag varit och köpt en säng till Olivia. En vikare från Ikea, man viker lixom ner gavlarna när man vill göra den större.
Tack Sara som tipsade om annonsen ;) och Pappa som följde med och hämtade den.
 
Efter de åkte jag och mamma ut till stallet och jag passade på att hoppa lite när mamma kunde vara med och bygga. Det gick bra men hon va väldigt pigg till en början på framhoppningen. Hade byggt upp en linje för lite styrketräning och även ett litet hinder över den vattenfyllda vattenmattan. Hon blev aldrig riktigt avslappnad på vattnet men stannade aldrig iaf. I linjen började hon slappna av och ta i lite mer när det blev högre. Mamma filmade sista gången men det blev lite hackigt för hon provade nån sportinställning.
 
 
I tisdags blev det ett dressyrpass på ridbanan också och hon kändes faktiskt bra, trodde vi va mer ur form för det har inte trimmats så mycket sista tiden men det gick bra, gjorde lite öppnor, skänkelvikningar och g. mkt förvänd galopp. Hon får lite bråttom i rörelserna ibland som i öppnan och skänkelvikningarna men de blev bättre på slutet. Ska nog ta mej till ridhuset någon dag så vi kan träna lite program.
Jag har kunnat planera om lite i tävlingsschemat för de verkar inte bli något div 2 dressyr så nu har jag fått in en hopptävling helgen efter Gripen och helgen efter de är det dressyr hemma. En tuff start på höstterminen =)
 
Det roliga vi ska göra på minisemestern i veckan är att hälsa på den här snyggingen =) Gissa om jag längtar!
 

Trodde inte att man kunde sakna honom så mycket som jag fortfarande gör =( men han har det jättebra där han är nu så det ska bli så kul att träffa honom igen har gått alldeles för lång tid sedan jag va där sist.. fyfy...
Nä nu måste jag tänka på nått annat innan jag börjar storböla=)
 
Olivia har fått en ny rolig pool hemma hos mamma och pappa som hon ska få inviga imorgon =)
 
Nä bäst att hoppa i säng så man inte försover sej sista dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0