Träningen gick bra!

Lotti kändes fin på träningen hon va lite spänd i början, eftersom vi red medans solen gick upp så flyttade solkatterna runt på både väggar och mark :) sen öppnades porten (utan knackning) och Lotti passade på att bli lite bångstyrig när det kom in en häst. Lotti har två sätt att bli spänd på, det vanligaste är spänd och opåverkbar och de andra spänd och överkänslig. Nu blev hon på det andra sättet och började galoppera så fort jag drev. Hanchen spände åt kedjan ett snäpp och då blev det som sytrådar i fingrarna och hon blev nästan för känslig i munnen men bättre på tygeln. Hon spände upp kedjan sen igen och då blev hon som vanligt i munnen. Galoppen va bra nu också vilket känns väldigt bra så nu hoppas jag det håller i sej till våren då blir det lite starter i MsvC:2 också för hon känns säker i den förvända nu. 
Dagens outfit blev turkost :)

Svettig Lotti!

När jag kom hem åkte jag och Olivia ut till Ikea och träffade Linda och Maja. Det blev lunch på Ikea och shoppingen blev en sänglampa till mej och en julklapp till Henke. Jag har köpt 2 julklappar nu och det är att ligga bra till för att vara mej :)

Lite fler djur som man kan träffa när man är i stallet är hönan Agda som är utmobbad och får vandra fritt runt på gården
Här vid dyngstacken
Sen har Lotti lite sällskap i hagen också

Den har gått i dvala under Lottis vattentunna :) den får hoppas att Lotti håller fötterna i styr så den kan behålla värmen i vinter. 

Den här veckan har jag massa saker jag skulle vilja göra men allt innebär att jag måste ta mej till stan.... Skulle vilja hitta lite nya kläder nu när det är lite festligheter som väntar, tänkte slå till på ett par nya skor också (kanske blir det med klack tom) sen skulle jag behöva byta telefon också. Men imorgon åker jag och Olivia till Sara efter jobbet på lite mys :)




Kommentarer
Postat av: P

Du får ta och åka till Sigrid på Ia-träning. Dom verkar ju ha hur kul som helst! och jag som är utan häst har ju redan köpt nya skor med klack ;)

2013-11-18 @ 22:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0