Klippt å klart

Här kommer äntligen filmerna =)
 
 
Man ser ju tydligt hur högergaloppen blir som i två delar och dom där bakbena inte vill vara med. Ändå tyckte jag att jag fick igång galoppen bra på framridningen men så fort hon blir minsta lilla spänd så är det svårt att få henne rund i galoppen.
Det va ju kul att vi fick vara med i tidningen idag också =)
 
http://gd.se/sport/ridsport/1.6433944-angelica-och-happy-lotti-vann
 
I söndagskväll blev det klippning av både Lotti och Plopp, båda hästarna skötte sej jättebra=) Lotti fick ha brems på från början när jag klippte längst upp mot huvudet. Man skulle ju kunna tro att Lottis hög av hår skulle vara större än Plopps men icke...
 
Igår red jag upp till ridhuset och hade satt på kandaret och faktiskt så va vi kompisar hela passet =) Hon va lite fjantig på ena långsidan och tittade till lite ibland på saker men inte så det störde så mycket. På slutet började dom dessutom bygga fram hinder så det blev extra bra miljöträning. Jag gjorde mycket skolor och dom känns faktiskt väldigt bra, spec öppnorna neb seb är det ju det där att hinna få till dom på tävlingsbanan. Fick ju en 7:a på en öppna sist vi red de på tävling så vi kan ju. Jag red igenom MsvC:1 en gång och travdelen kändes bra medans galoppdelen kändes sådär, men när vi trimmat på ett tag till blev den betydligt bättre och jag avslutade med att galoppera henne i låg form och sedan i trav såklart.
 
Idag va det hoppträning som också gick riktigt bra (spec. banan) så nu är vi laddade inför hopptävling på söndag 1m och 1.10m på GRS så det är skönt med hemmatävling igen =)
 
Nu ropar sängen på mej och imorgonkväll är det dags för den långa bussfärden till Ullared ;-/ Det blir nog roligt =) Jobbigt bara att man blivit förkyld lagom till nu..
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tycker inte det var konstigt att Plopps hög blev större än Lottis. Han såg ju ut som en björn =)

2013-10-31 @ 06:59:12
Postat av: P

Fina Lotti <3 Säg till mig när du ska trimma så ska jag nog få fart på bakbenen från backen :)

2013-11-01 @ 08:58:17
Postat av: Sussie

Hade glömt varit in här på ett tag fanns ju massor av nytt att läsa! :D Vi var så duktiga på dressyrenbåda två!

2013-11-01 @ 11:17:41
URL: http://prinzessas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0