Veckan

Man blir helt dagvild när det är helger och jag varit ledig men snart är det ju söndag och ytterligare en vecka är snart över. 
Det har varit en lugn vecka, i måndags blev jag och Olivia bjudna på lunch hos farmor och jag fick fina presenter:) sen va de nyårsafton och på nyårsdagen blev inte mycket gjort. I torsdags följde Linda o Maja med till fjärran och på kvällen åkte jag å tog in hästarna. Igår hade jag utsläppet så det blev till och väcka Olivia och packa med frukosten. Linda o Maja kom och Emma fick ställa upp på lite ponnyridning som hon skötte galant, Olivia fick börja trava lite och bara skrattade fast hon studsa som en vante :)

Lite gos med getterna blev det också men Olivia brhöver bara röra sej lite så flyr dom hehe, hon ser väl lite tokig ut:) fast om hon kan stå still så kommer dom fram. 



Maja fick en favvo "den enda utan horn" den stod kvar med henne hela tiden fast dom andra flydde :) Här kan man se att det är fart runt omkring

Men dom är väldigt sällskapliga och gulliga getterna:)
Pusspuss

Åkte och hälsade på Sara en sväng på em/kvällen å sen blev det lite tacosmys. 

Inatt lyckades jag väcka Olivia också så trodde det skulle vara kört, jag hade jättesvårt att somna (hade såklart sovit en stund i soffan) men vid 4 tiden kom jag på att jag hade glömt släcka granen i Olivias rum som jag inte fick släcka när hon la sej. Jag smög iaf upp dörren men direkt såg jag henne titta mot mej så jag stängde fort igen men då hör jag Olivias små steg och dörren öppnas av en jätteglad tjej som säger "hej mamma" åhh neej!!! Men hon gick snällt å la sej igen och somnade nog om g fort. Men de va svårt att hålla sej för skratt när hon öppnar dörren så glad mitt i natten<3 Granen fick jag såklart inte släcka nu heller! Sen lyckades jag somna men vaknade efter typ 20 min för att jag drömde en sjuk dröm om jobbet... Drömmer ofta saker som har med jobbet att göra, det är ju tragiskt:) fast den här va nästan en mardröm. Fick sovmorgon iaf så nån timme hann jag sova. 

Idag åkte jag, Sara och Olivia på en liten tur till Owes och Ikea, köpte ramar och lite dra på lakan till både Olivias och våran säng så nu ska jag snart gå å lägga mej i nybäddade sängen, fick sängkläderna av Sara å Martin i present fin färg;)

 Lite fint på byrån blev det också

Åkte ut och mockade till Lotti medans Olivia sov i bilen så blev det gjort:)
Lotti har ju vilat i 6 dagar nu men imorgon ska jag rida, det börjar rycka i ridnerverna nu och jag är laddad inför kommande träningar å tävlingar. Har anmält till första dressyrtävlingen i Högbo 8-9/2 blev 3 klasser så förhoppningsvis kan hon börja slappna av tillslut:) blir även debut i MsvC:2 så nu har vi lite att träna till. Är dock reserv i en klass men förhoppningsvis kommer vi med iaf. Blev en tur till Ryttarstugan igår och inköp av nya helskodda vita ridbyxor och eftersom dom hade 2 för 1 på rean så blev det ett par mörkblåa också, helt ok!
Nu är det godnatt


Kommentarer
Postat av: Sussie

Vilka fina tavlor på hästarna :D

2014-01-05 @ 06:00:15
Postat av: Mamma

Var det invigning av hjälmen?

Svar: Japp :)
Agge

2014-01-05 @ 09:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0