Julafton 2011

Nu är det över, årets julfirande. Olivias första jul=) Det har varit alldeles lagomt och jättemysigt med massa paket. Olivia har fått massa leksaker, kläder och lite till sitt blivande rum. Jag har bl.a. fått spotifyprenumeration, pengar, myströjja, filt, biocheck mm. bara bra saker=)

Massa klappar.
Dagen började med att vi åkte till stallet för att släppa ut pållarna, dom fick lite extra morötter=) Sen åkte vi till Norrsundet för typ brunch, massa gott så gröten orkade man nästan inte med, Micke och hans far+bror brukar ta en skogspromenad med hundarna innan så vi andra hinner hungra ihjäl... Efter maten va det julklappar.
Sen åkte vi en sväng till Mickes fafar i Bergby innan vi for vidare till Strömsbro.

Olivia hos gammelfarfar.

Sen blev det lite kalle och mat och mera julklappar=) Sen en lugn kväll. Vi sov kvar i Strömsbro så det blev första gången för Olivia att sova borta men det gick jättebra, jag fick gå upp en gång vid tre och mata henne sen sov hon till 8.30. Pappa har gjort irodning mitt gamla rum och skaffat en resesäng åt Olivia så vi kunde sova där.
Antar att nästa jul kommer bli lite livligare när Oliva springer omkring och river i alla saker=)

SVRF är ju roliga också som har kommit med nya regler om reklam på kläder och utrustning. Om man t.ex. har en logga på nån utrustning så får den bara förekomma en gång och inte vara större än 3*1cm (hur många loggor är så små) och många schabrak kan ju ha logga på båda sidorna. Om jag fattat rätt så gäller det på hela tävlingsområdet på kläder & utrustning och och på tävlingsbanan för täcken (men de får man väl ändå inte ha på tävlingsbanan så) Blir många som får ändra tävlingsutrustning skulle jag tro. Det ända jag kommit på för mej är våra fina dressyrskydd=( Sen är det väl några schabrak som man inte kan använda.
Det är väl bara att hoppas att dom ändrar reglerna igen. Det blir ju inte lätt för alla butiker att få saker sålda.

Lotti fick lite julvila så hon fick vila både igår och idag så imorrn blir det nog en tur till ridhuset för lite lösgörande sen måste vi träna på lite inför KM. LB:1 ska vi rida då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0