Shopping

Idag har det blivit lite shopping, jag har varit på köpis med Irene och hennes gulliga Millie och även en kompis till Irene. På vägen dit stannade jag till på Valbo ridsport och köpte en rumpvärmare att ha på sadeln så nu längtar man ju nästan till nästa uteritt=) sen på köpis blev det en ny jacka

Egentligen så va det inte jätteviktigt med en ny jacka men då kan jag använda den gamla i stallet istället eftersom den jag har där börjar bli väldigt gammal och sliten. Det känns ju bra att köpa en ny vardagsjacka istället för stalljacka som det brukar bli=) Den va skön och inte svart som jag alltid brukar köpa och kostade 499:- hade kostat 999:-
Va över till skohuset på hemvägen och där blev det ett par "ugs" eller vad det heter, fast dom va lite finare (tycker jag) med knappar på sidorna. Tycker sånna skor är ganska fula men sköna=) 100:- kostade dom

Men upptäckte att dom nog är gjorda för att det ska vara snö ute för stenarna gick rakt igenom så dom får nog vänta tills det blir vinter, om det blir det nån gång=/
Sen köpte jag faktiskt lösnaglar =) Känns lite småtöntigt men jag tycker det är kul och vill gärna ha fina naglar men jag vill inte lägga massa pengar på de och göra själv blir aldrig riktigt bra så jag slog till på lösnaglar idag så man får känna sej lite fin på nyårsafton och jag tycker faktiskt att det ser ganska verkligt ut. (dock inte på bild med blixt)

Nu ska jag bara försöka hålla dom fina ett tag, jag borde ju lyckas till imorgon iaf men man vet ju aldrig=)
Sen blev det 3 för 2 pyjamasar åt Olivia.

Jag och mamma va ut på en morgontur men det gick nästan bara att skritta idag när det frusit på igen. VILL HA SNÖÖÖÖ!!!!!!!! Ska det behöva vara så här hela vintern?

Igår red jag träning för Uffe och det kändes bra Uffe verkar nöjd med våra framsteg. När jag red för honom första gångerna så var ju både jag och Lotti lite ur form och vi kände ju inte varandra helt heller så jag tror att Uffe trodde nog inte då att det skulle bli så stor skillnad så pass snabbt, det är kul=) Vi gjorde iaf lite tagen framdel och bakdel, tror att det heter så nu och benämningen bogen in har försvunnit. Det gjorde vi både i trav och galopp. sen gjorde vi diagonal sluta och det gick super åt ena hållet och ganska bra åt det svåra hållet=) sen serpentiner med först skrittövergångar på medellinjen och sen halt+rygga dom sista blev bra. Sen i galopp med enkla byten det är hon faktiskt riktigt bra på men ibland blir det fel galopp när vi ska fatta vänster om jag har lite för bråttomt. Vi gjorde även halvt igenom till förvänd galopp en kortsida men det va lite svårt i vänstergaloppen, där vill hon byta när man kommer mot sista svängen men tillslut lyckades vi. Åt andra hållet gick det jättelätt på en gång så nog blir det bättre allt.
Imorgon får hon vila och på söndag kanske det blir ett lättare dressyrpass eller uteritt för att ladda upp till 2-dagars hoppkurs måndag+tisdag. måste ju träna lite till KM också men det blir nog bara ev. på söndag och dagen före så det blir inga riktiga dressyrpass men vi kan ju iaf rida igenom programmet någon gång, vi får ta tävlingen som en träning helt enkelt. Lotti är ju iaf finast hur det än går=)

Kommentarer
Postat av: P

Oj oj, lösnaglar och allt, tjusigt värre! Vi får verkligen önska oss mer snö nu, annars blir det urtrist att rida i vinter...Bästa Fialotta :), men nu ska Latina och jag komma med på träning vi också :)

2011-12-31 @ 19:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0