Dåligt dåligt!!!

Dålig bloggmotivation:( men här kommer en liten snabbrapport om helgen som tillbringades i Mora med Linda och Maja, en riktig tjejhelg:)
Vi åkte i fredags till Mora vandrarhem, ett riktigt mysigt boende med gemensamt kök och tv-rum. När vi kom dit vid 19.30 va det bara en äldre man som var där så det va riktigt lugnt. Vi installerade oss och sen va det dags att natta barnen. Lite struligt innan båda sov men ingen större fara. Vid ca. 22.30 kom två familjer till och klampade runt, lite sent att komma kanske men dom hade väl åkt långt.
Lördagsmorgonen började med frukost och julkalender innan vi åkte till Tomteland. Vi va jätteduktiga och kom fram i bra tid innan det öppnade. MEN hade vi biljetten med oss? Såklart inte. Tur att det inte tog mer än 15 min att åka till vandrarhemmet iaf.
Vi hade iaf en trevlig och snöig dag med tomtar och troll, god lunchbuffé och roliga teatrar.
På kvällen köpte vi med oss gröt som vi åt på vandrarhemmet, mysigt:) det hade kommit ännu mer folk som skulle bo där så det va väldigt mycket barn och den stackars ensamma gubben som aldrig hade varit med om så mycket folk där, men han tyckte nog att det va trevligt med sällskap för gud va han pratade.
På söndagen begav vi oss till Orsa björnpark för att se lite djur, men att dra barnvagn i snöiga uppförsbackarna där va ett riktigt träningspass kan jag lova. Blev dock väldigt besviken då parken kändes helt öde, det va typ vi och 2-3 sällskap till som va där så vi behövde ju inte trängas direkt men sen va vissa bitar dåligt plogade och alla avstickare där man kunde läsa om olika djur mm va helt oplogade. Det kändes liksom inte så besöksvänligt:( men vi fick iaf se alla djur utom järven. Och björnarna som låg i ide såg vi ju inte heller. Men vargar, isbjörn, leopard, tigrar och lokatt såg vi iaf:)
Men en lyckad helg blev det iaf!

Den här veckan är jag ledig vilket ju är väldigt skönt när man har mitt jobb, jag behöver dessutom inte jobba på lördag som alla andra postisar måste göra.
Imorse åkte vi (jag,Olivia och Sture) till Sara på lite skinksmörgås sen åkte vi ut till Lotti och tog transporten till ridhuset där Sara red. Dom fick trava lite cavaletti och sen hoppa ett litet hinder på en åttvolt. Jag tycker både Lotti och Sara skötte sej galant:)
Imorgon blir det nog en hemmadag med lite städning och ev. bakning. Har Sture imorgon och på onsdag också så nån promenad ska vi nog klara av också:)

Lite blandade bilder från helgen:


Kommentarer
Postat av: P

Mysigt!

2012-12-20 @ 09:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0