Stackars Plopp

Plopp har gjort sej illa när han va ute på ridtur igår på em, jag tittade på honom på kvällen och då var han blockhalt på v.b. Och när han kommit in från hagen började det svälla och benet blev varmt. Jag lindade på vanliga stallbandage bara och hoppades att han inte skulle svälla upp för mycket. Det va ingen skillnad idag på morgonen så han fick gå ut, jag och mamma åkte dit på em och han va fortfarande lika halt och svälld i skenbenet mest ner mot kotan. Jag ringde till Ultuna för råd men dom kunde inte säga nått så distriktarna fick komma och hon misstänker senskada på djupa senan. Så hon la om med zinkbandage som ska vara bra stöd och så blir det boxvila tills nästa vecka då vi får åka in och ultraljuda senorna på kliniken, tydligen va det bra att vänta en vecka för att se skadan bättre. De var ju tur i oturen så vi inte behövde åka iväg till Ultuna eftersom ATG är stängt den här veckan. Det går ju fortfarande att hoppas på en allvarlig stukning men det är nog inte så troligt:( blir väl sjukhage och promenader hela våren för gammelponnyn.

Träningen för Uffe igår gick iaf mycket bra. Det var nog tur att jag hade varit där på måndagen för nu var hon mycket bättre från början, vi började med tagen framdel i trav och galopp, sen fick vi göra några byten som vi fått börja lite smått med dom går väl inte så jättebra känns som jag aldrig gjort byten förut:) men ibland får vi till det. Känns ändå som att det är mer viktigt att den förvända blir bättre och bättre just nu. Sen fick vi göra lite vändningar i skritt och galopp och hon va jätteduktig i galopp:) gjorde stegen också med varierat öppna och diagonal sluta. Får rida mammas lektion imorgon för Gitta så hoppas hon är lika fin då. Sen laddar vi för hopptävling på söndag.

Avslutar med en bild på olivia efter badet idag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0