2012

Ja då var det nytt år med nya möjligheter=)
Nyårsafton tillbringade vi i Valbo med David och Linda m.fl. jättemysigt med tacos, fyrverkerier, sällskapsspel mm. Olivia var duktig först hade vi egna fyrverkerier vid 7-8 tiden hon blev lite rädd när det small men inte så hon började grina. Sen vid nio fick hon somna i vagnen och vaknade lagom till tolvslaget så hon fick vara med och fira=) tror hon tyckte att det va häftigt med alla ljus på himlen... då åkte vi hem, hon fick lite mat och somnade snällt igen. Jag hade dock tänkt att hon skulle sova lite längre eftersom vi kom hem så sent men hon vaknade halv åtta som vanligt.
Lotti fick vila på nyårsaftonen och igår red jag en sväng till ridhuset på kvällen, red igenom programmet en gång bara för att ha gjort det. Kändes ganska bra men vi va ju inte optimalt framridna. Avsaktningarna efter galoppökningarna känns iaf mycket bättre men man vet ju inte hur det går om hon blir spänd på tävlingen.

Jag ska ha lite 25-års kalas på lördag så den här veckan består väl mest av att förbereda allt som ska ätas, har precis stoppat in 2st cheesecake i frysen, imorrn blir det till att baka lite kärleksmums. Eller kanske ikväll
Jag ringde till den som har hant om våran kvarterslokal här för det känns ju kanske skönare att vara där när man inte har så stort hemma men det va tydligen några som bor i samma hus som lokalen som hade klagat och anmält till störningsjouren flera gånger så dom hade fått sluta använda den men hon skulle höra med ordförande så jag får veta imorgon. Dom som anmälde hade ju tydligen ljugit, t.ex anmält men när störningsjouren kommit dit var det släckt och låst, och sen när dom hade varit hem och pratat med dom som klagade hade dom blivit inbjudna men sen anklagade för olaga intrång. Tråkigt att det finns sånna personer som inte kan glädjas åt sånt som finns och utnyttja det istället.

Nu måste det göras lite mat innan snälla svärmor kommer och passar Olivia tills Micke kommer hem så jag kan åka på hoppkurs=)

Busungen kör fram till granen och plockar kulor=)

Kommentarer
Postat av: P

Bästa att du bakar på :)Ni var så duktiga på hoppträningen, får se om jag hinner förbi i morgon oxå.

2012-01-02 @ 20:24:28
Postat av: Sofie

Oj, här har det hänt grejer! Grattis till bebisen och grattis till 25-årsdagen! Jag ska försöka lägga ut receptet imorgon, jag tycker definitivt att du ska testa. Den är supergod, ser avancerad ut men är jättelätt att göra. Perfekt med andra ord. :)



Det är bra med Hasse, han lever pensionärsliv och trivs utmärkt med det. Han kommer aldrig komma tillbaks till tävling (eller full kondition), men förhoppningsvis kan hans allergier hållas i schack så att han har ett drägligt liv. Kram!

2012-01-04 @ 14:27:37
URL: http://sofiebergling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0