Hoppträningen

Nu har jag fått film från hoppkursen=) Av någon anledning så la jag en volt före oxrarna men annars va de helt ok.


Igår så var ju Jossan och kände igenom Lotti, hon hade lite spänningar men det blir ju lätt när det är så hårt och halt ute så det blir spännande och se nästa gång. Jag har ju varit lite bekymrad för jag tyckt att hon har känts öm i ryggen och blivit lite grinigare när man sadlar men hon trodde inte att det va nått problem med just ryggen utan att det var sekundärt från andra spänningar, och att hon va lite grinigare trodde hon var för att hon var öm i bröstmuskulaturen så det ska vi massera, sen ska vi göra en backövning och stjärttryckaren=) Det verkar vara sånt som är på nästan alla hästar. Också tyckte hon att vi kunde göra morotsstretching för halsen. Blir som sagt spännande och se om det är nå skillnader nästa gång=)
Lotti skulle ta det lite lugnt nu så det blir ingen hoppträning imorgon. Men nästa vecka får vi äntligen börja med den. Får väl försöka ta oss till ridhuset i helgen och rida över lite bommar.

Kommentarer
Postat av: p

Vad duktiga ni är, en liten volt hit eller dit ;)

2012-01-12 @ 20:18:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0