Nationaldagen

Är det idag och jag känner att det varit lite dåligt uppdaterat här....

Den här dagen har iaf varit en bra dag med picknik i Engesberg tillsammans med 2 barn till och deras föräldrar, skulle vara fler men dom kom inte av olika anledningar. Mysigt va det iaf.
Sen åkte jag direkt ut till stallet och tog ett dressyrpass på skogsridbanan, vi hade ju sådan tur så vi fick sällskap dit också av Petra och Latina=) Lotti kändes väldigt fin och hon blir verkligen starkare i galoppen, jag kunde sitta på en liten volt och ha henne i en rund och låg form utan att behöva driva speciellt mycket alls och hon gjorde det bra i båda varven. och vi kunde även rida förvänd galopp på volten dock svårare åt ena hållet men det gick iaf.

Igår red jag ut på en ordentlig tur med mycket galopp, jag tog pelhammet och hon va riktigt fin och duktig. Man får ju passa så att det inte bara blir att hon springer och böjer på nacken och knäpper av i ryggen, men man kan knappt ta i henne för hon blir så känslig så man måste rida med sitsen och benen så det är ju bra=)

Hon hade det lite lugnt över helgen, det var ju ändå bara regnväder så det gjorde väl inte så mycket, men nu är det full fart fram till tävlingshelgen nästa vecka i Gagnef, så imorgon blir det hoppträning=)

Helgen tillbringade jag och Olivia i Dalarna hos Anne-Li och även Sanna var med, väldigt trevligt hade vi med middag på lördagkvällen och lite hästpyssel och pizzamys på söndagen. Olivia skötte sej bra också ;)

Jag har fått en ligg/sittpuff av Micke som man kan ha både inne och ute men Olivia tror att det är hennes.
Blöjan har hon stulit ur väskan, tydligen väldigt rolig att hålla i.


Lotti stackarn har ju snällt fått dela sin box med vattenmattan och tro det eller ej men inatt så har hon ätit från den=) tog bara 6 nätter....

Kommentarer
Postat av: Mamma

Duktiga Lotti =)

2012-06-06 @ 22:25:16
Postat av: P

Stackars hästkrake, inte undra på att hon hämnas och häller ut vattentunnan ;)

2012-06-07 @ 18:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0