Bebis

Haha inte för mej =)
Men tänk vad kul det skulle vara att få ett litet föl. Få ha en häst från start och gå igenom alla tester mm. det är något som jag verkligen skulle vilja få göra nån gång i mitt liv. Oddsen har ju iaf ökat nu när man har ett sto=)
Jag Petra och Lena va iväg på hingstvisning på Lövsta hingst och seminstation. Jätteroligt och lärorikt och vilken j***a snygg anläggning. Dom visade rätt många hingstar, mest hopp men en del dressyr och nån multitalang, bl.a. "Royaldik" vilken snygg och rörlig häst som dessutom hoppade hus. Kan även tillägga att Royaldiks mor Herka xx är helsyskon men Lottis morfar Heraldik xx
Hoppa högt kunde han
Och även springa fint
Verkligen en hingst för Petra att fundera på om det skulle bli aktuellt att betäcka Latina tycker jag=) För Lotti så blir den ju lite väl nära släkt även om det inte gör så jättemycket i tredje led så känns det ju lite konstigt. Kanske blir lite mycket fullblod för Latina men det skulle nog bli en väldigt ridbar avkomma.
Petra har haft ögonen på Don primus som står på Lövsta men han blev ingen favorit efter vi sett honom, traven va ioförsej väldigt fin men annars hade han lite brister också och väldigt litet huvud.
Don Primus
 
Som avslutning visade Tinne upp sin nya kür på hästen Divertimento
 
Jag har ju hittat en favorit som jag gärna skulle betäcka Lotti med den dag man skulle få möjlighet. En riktig multitalang som nedärver fina kvaliteér.
Chico´s boy
Mamma kommer säga att det är bara för att den har min favoritfärg =) Han är ju dock ganska dyr men vilken snygging det skulle bli. Kanske nån som vill bli delägare ;-)
 
Jaja nog med drömmar, på morgonen innan vi åkte till Lövsta så va ju jag och Lotti och startade 1m på fältis och det gick väl inte så jättebra. Pappa följde med mej så det va bra, vi va där i lagom tid och besiktade mm så det blev inge stressigt men det tråkiga med inomhustävlingar under vintern är ju dom små framridningarna och fältis hade kommit på en idé om att man bara fick var 3 på framhoppningen för att dom hade en 15m volt som gick att rida på ute. Eftersom man bara fick vara 3 så va det omöjligt att hinna hoppa fram för att hinna gå in på banan en start före vilket Lotti verkligen behöver. I slutändan sp blir det ju stressigt ändå. Gick iaf in på banan sen och Lotti va ju inte sitt allra spändaste men hon va ju inte riktigt framme för skänkeln vilket ju är svårt på dom små framridningarna. Jag la henne väldigt dåligt på ettan så vi rev den och sen stannade hon två gånger på fyran. första gången kom vi dåligt och andra gången hade vi knappt galopp såg jag på filmen. Men sen hoppade vi om och då blev det felfritt när hon började spänna av. Är väl inget att hetsa upp sej för snart börjar ju utesäsongen iaf=) Film från den felfria rundan
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Såg ju bra ut. Synd att det inte var första rundan =)

2013-04-09 @ 06:58:48
Postat av: P

Lotti är en riktig multitalang hon oxå :)Behöver bara fundera en stund först..

2013-04-11 @ 18:23:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0