Härliga dagar

Vi har det verkligen superbra här med värmeböljan som dragit in över landet så är det över 30 grader om dagarna och mycket tid måste tillbringas i skuggan eller möjligtvis i vattnet.
Det händer väl inte sådär jättemycket som jag kan skriva om, dagarna består ju mest av att kliva upp, äta frukost, gå till stranden eller poolen, äta lunch på nån resturang, fortsätta sola/bada, gå till rummet och duscha mm sen fördrink hos någon och efter de ut och äta middag. Vi brukar komma hem vid 22 tiden och då är oftast alla så trötta så det blir sängen rätt fort=)
Vi har ju bara ca 100m till närmaste stranden (Sandy bay) och sen har vi kanske 1km eller kortare till Nissi beach som väl är den största och kändaste stranden men vi tycker bättre om Sandy bay så det brukar bli den eller poolen.
Olivia tycker det är jättekul att leka på stranden vid vattnet med hink och spade, hon går ut ungefär till knäna eller max till midjan själv i havet så de är ingen risk att hon springer ut för långt men i poolen så hoppar hon ju direkt från kanterna så då får man vara beredd. Nu har hon kommit på att det är kul att flyta både på rygg och mage, hon brukar räkna till 3 sen doppar hon ner ansiktet under ytan och flyter upp med kroppen och håller andan en stund sen kommer hon upp och skrattar =)
Bildbomb på Olivia från beachen:
 
Coolingen
 
Ikväll tog vi och gick in till Aya Napa för att shoppa lite och äta, vi bor ca 2km ifrån centrum så det blir en lagom promenad men i 32 graders värme är det lite jobbigt =) Vi har bara gått dit 2 dagar annars har vi hållit oss i närheten. Blev bara shopping till Olivia, ett gulligt hårband och matchande armband som hon betalade själv i kassan och blev jättestolt =) Sen gick jag, mamma och Olivia in i en butik där det fanns massa mysiga gosedjur och Olivia fick såklart tag i en så då va det kört, hon hade ju såklart tagit en megastor och det blev stortjutande när vi ställde tillbaka den men sen fick hon en lite mindre som mormor köpte och alla var nöjda igen=) Hon har ju inga gosedjur hemma såklart.... :-) sen blev det ett par solglasögon av morfar och morbror Henke köpte den mest uppskattade saken för kvällen, en grej som hon lixom körde framför sej som plingade hela tiden och hon körde den hela vägen hem från de hon fick den säkert ca 1km kl 22 på kvällen hur lycklig som helst =)
 
På onsdag har vi iaf bokat en båttur vilket förhoppningsvis blir lite mer svalkande i värmen. Micke och Olivia ska vara kvar vid poolen så jag ska njuta till max=) Det är en katamaranbåt vi ska åka på och det är en vanlig sol och badtur med cypriotisk buffé till lunch.
 
Det verkar iaf som att allt är bra hemma med hästar och katter så det känns ju skönt.
Jag börjar bli väldigt tränings och tävlingssugen nu så jag hoppas att Lotti känns lika fin när jag kommer hem som hon gjorde innan jag åkte ;) Det roliga va att dom tre sista gångerna jag red Lotti innan vi åkte kändes hon verkligen jättebra, först ett dressyrpass i ridhuset som jag skrev om då sen red jag ut en dag och hon va jätterolig med lagom bjudning, vi galoppera mycket och gjorde några bra byten. Brukar inte byta så mycket nu förutom på hoppningen för jag vill att förvända ska sitta bättre innan vi börjar med mer byten men nån gång ibland blir det. Sen va det ju även hoppträning onsdagen innan vi åkte och den gick också superbra. Det va första uteträningen för i år med höga snövallar på sidorna. Nästan lyxigt nu när GRS har en sån fin ridbana men de är vi värda efter allt ridhustjafs! Hon va såklart superspänd först men efter lite trav så började hon slappna av.Vi började med en övning på volt, "klockan" men man skulle göra små volter inåt vid varje hinder så man hoppade samma hinder två gånger och det gick över förväntan. Kommer ihåg att vi gjorde en liknande övning en av de första träningarna jag red för Leif på Lotti och då gick de inge bra så de va framsteg=) Sen hoppade vi två olika saker en typ kombination med räcken och en oxer med galoppbom och den fick vi hoppa riktigt stort som avslutning, inte superhög men ca 1.20 va det nog men däremot riktigt lång men det gick bra och vi överlevde... Leif sa att 3 hål till hade inte varit några problem. Nä inte för hästen men jag ska ju helst sitta kvar också!!! Men vi jobbar ihop oss mer och mer=) hoppade även en studs på träningen.
Men nu när vi kommer hem blir det mest dressyrtrim då det är tävlingar 3 helger på raken och Iaträning nästa fredag.
Nä gonatt, måste vila upp mej för en dag i solen ;-)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0