Operation

Suck, det blev operation av mitt stackars finger:( skulle aldrig gått och fått de röntgat.... Eller jo det är väl bra att få det fixat men känns ju lite drygt.. Dessutom måste dom söva mej tydligen. Det är väl bara att bedöva tycker jag!!! Å inte nog med de så ska jag opereras i Sandviken, tur i oturen att Micke är hemma sjuk så han kan skjutsa mej. Så ikväll och imorgon bitti måste jag duscha med huddesinfektionsmedel och inte äta nått imorgon, ska opereras vid 10.

Igår va jag ju iaf upp till sjukhuset och kunde gå direkt till röntgen så där gick det fort, Yvonne va ju med som sällskap och de va skönt att slippa vara själv för eftersom de va brutet så blev det mer väntetider. Dom tog iaf två röntgenbilder först och på den ena syntes inte så mycket men på den andra såg man tydligt frakturen, såg lixom ut som ett Y i benet, men han tyckte det såg stabilt ut och trodde det skulle räcka med gips i 14 dagar. Men sen tyckte han fingret såg förkortat ut och ville ha en till bild från en annan vinkel och på den bilden såg det inte speciellt fint ut. Då va lixom inte alla ben och flisor på rätt ställe:) så då fick vi gå till akuten och ta en nummerlapp, va inte så mycket folk där så behövde inte vänta så länge, sen fick man först komma in i ett rum där dom tog lite uppgifter mm sen fick man vänta igen men då gick det fort så fick man komma in och träffa en läkare sen (han va söt) :-P Han undersökte fingret och kollade känsel mm. Sen fick vi vänta rätt länge inne på rummet och de va segt. Till slut fick vi flytta ut i korridoren och sen komma in och bli gipsad. Allt som allt tog det ca. 3 timmar hade säkert tagit mycket längre tid om jag inte hade haft min "remiss" :)

Jag blev ju lite sen till jobbet men va väl där till ca. 16 så blev en kort arbetsdag, idag fick jag jobba 7-16, dom ordnade så jag kunde vara inne. Har väl insett att jag inte kan jobba imorgon men på torsdag hoppas jag:)
Maria har lovat att hon kan rida Lotti på hoppträningen imorgon så ska bara försöka få henne till lervik.
Mitt gipspaket.


Kommentarer
Postat av: P

Nu kommer du bli så där frissig och fin i håret av det där underbara decinfektionsmedlet :)

2013-02-12 @ 20:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0