Ville

Det va sååå kul att få träffa Ville igår och han va lika sällskaplig som vanligt och fick massa morötter =) Han fick passa på och njuta när dom höll i hans hagkompis som är 4 år och bestämmer över Ville. Dom gick på bete dygnet runt och hade fin utsikt över vattnet. Han såg så välmående ut (hade ju inte förväntat mej nått annat) och va jättefin i kroppen och glad... Tror kanske att han kände igen oss lite grann iaf =) Hade kunnat stå och titta på honom hur länge som helst. Gud va man önskar att man kunde spara alla hästar och aldrig behöva göra sej av med dom men det är tur att man fick bra köpare iaf så man inte behöver känna sej orolig för att han inte skulle ha det bra. Ville kommer alltid vara speciell och den bästa häst jag någonsin haft och jag hoppas jag får följa honom hela hans livstid. ( Högsta önskan är ju så klart att han fick bli min igen men det är ju inte så realistiskt;-)) Hoppas iaf att jag ska kunna åka och titta på någon tävling som Fanny och Ville är med på framöver.
 
Annars gjorde vi ju en liten minisemester och bodde en natt i Smedjebacken. Jag hade bokat en stuga på Smedjebackens stugby och det lät ju mysigt och bra men när pappa som körde först svängde in på ett industriområde såg det inte lika mysigt ut ;) Stugan va ju rätt mysig iaf och om man bara kollade åt ett håll utanför såg det rätt ok ut.
 
Jag står alltså på samma ställe på båda bilderna =) Men vi grillade och låtsades som att vi va på en mysig plats iaf.
Vi kom fram till stugan lagom till lunch så vi promenerade till centrum och åt lunchbuffé på en kinaresturang, sen hittade vi en jätterolig lekpark tyckte Olivia så vi stannade där ett tag.
Sen åkte vi till Ludvika och hälsade på Ville som ju va själva grejjen till varför vi åkte=)
 
Idag va jag och mamma duktiga och stack ut på en joggingrunda innan vi åt frukost, 4km blev det och vi (mamma) hittade en supermysig väg i ett naturreservat där man sprang längs vattnet och över flera broar. Det va även en stor fårhage vi sprang runt som allmänheten fick gå in i och det stog tom. ett dass inne i hagen =) Lyckades ta några bilder medans vi sprang.
 
Sen begav vi oss hemmåt och pappa hittade på lite snirkliga vägar så vi hamnade i Stjärnsund och åt lunch, sen en varsin glass i Torsåker och sen hem. Väldigt fina gårdar och vyer såg vi på vägen hem. En mysig liten tripp =)
Dagen avslutades med en Pizza på resurang testebo, mumma.
 
Olivia fick i söndags sova första natten i sin nya säng och stolt som hon va så gick det hur bra som helst. Idag blev andra kvällen hon skulle lägga sej där och hon ville helst strunta i att borsta tänderna ochså för att kunna lägga sej så fort som möjligt=) Apropå de så blir det första tandläkarbesöket för henne imorgon.
 
Tror jag ska göra som Olivia snart också och lägga mej.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0