Midsommarhelgen

Nu har bilderna från den sista klassen i Sundsvall kommit också men de va bara 2 =)
Kom hem från stallet för ett tag sedan, tog in hästarna och borstade lite på Lotti som nog tycker att det har varit helt ok med lite vila men nu är det allvar igen, imorgon blir det ridning=)
 
Det är inte så långt kvar tills Olivia fyller år nu... stora tjejen blir hon ju. Tror att vi ska köpa en riktig säng åt henne nu i sommar så får hon känna sej riktigt stor=) Sen är det potträning som gäller.
Funderar på den här sängen kanske,
 
ODDA Sängstomme med förvaring IKEA
Men är lite osäker på om det går att sätta sidoskydd på den?? Jag tänker att det borde vara lika bra att köpa en fullstor säng på en gång så man inte behöver köpa en ny sen igen men det kanske är roligare med en junior/växasäng först ändå men jag tycker inte jag hittat nån som jag fastnat för. Kollar lite på begagnade också. Men den jag tycker bäst om på Ikea finns bara i en tråkig färg, hade hellre köpt den i vitt.
TROGEN Utdragbar sängstomme med ribbotten IKEA Utdragbar; sängen kan förlängas i takt med att barnet växer. Ribbor av massivt trä ger ett fast stöd.
Sen behöver vi en vanlig barnstol till köket typ triptrap stol men dom är ju så dyra även begagnat så det blir nog en från Ikea, dom har kommit med en ny plaststol nu som det kanske får bli=)
URBAN Juniorstol IKEA Ger barnet rätt sitthöjd vid matbordet. Enkel att hålla ren. Stapelbart; spar plats då det inte används.
Undra vad hon ska få i present då, hon uppskattar nog en glass mer än en stol ;-)
 
Busungen
Kom på att jag inte skrivit något om midsommar... Vi började iaf med att åka ut till Norrsundet på morgonen, mockade åt Lotti på vägen. Sen va vi traditionsenligt ner till Bergmans fisk och åt en bulla och köpte pepparlax till lunchen. Lunchen åt vi med David, Linda och Maja (vi va ioförsej med dom hela dagen) smaskigt va de även om David dukade bort min tallrik innan jag va klar!!! Linda gjorde superfina kransar också, ja jag gjorde också ett tappert försök med inte alltför bra resultat=) Men Linda frågade dom om hon sålde kransar och kunde inte tro att hon gjort dom själv.
Sen åkte vi till Trödje för att åka traktor och vagn ner till silverbäckarna och dans runt midsommarstången där i den härliga svenska kylan.. brrrr.. Men mycket folk va det där iaf. Sen åkte vi tillbaka till Norrsundet och grillade på kvällen, perkekt att vi kunde gå och lägga Olivia hos Mickes föräldrar när det va dags så kunde vi fortsätta ha trevligt efteråt=)
På lördagen följde Yvonne med mej och släppte ut hästarna, Olivia skulle också följa med men hon sov fortfarande så hon fick sova vidare.
Sedan blev det frukodt när vi kom tillbaka och vid 14 kom några från Mickes släkt och firade han eftersom han fyllde på söndagen så det blev lite tårta. Sen vid 17 kom mina föräldrar och mickes bror och Katrin för att grilla och vi hade väldigt trevligt =) lite mer tärta till efterrätt. En trevlig Norrsundshelg trots lite för kallt väder.
 
Såg på fb för ett tag sedan att ambulansen hämtat Stina (Som va med i Sofias änglar). Nu är det dags för henne att få sitt nya hjärta. Fick rysningar när jag såg det och hoppas verkligen att det går bra för henne så dom kan få leva ett mer normalt liv i framtiden.
 
(Nu är det dags ! Ambulansen är här för att hämta mig till flyget. Jag ska få mitt nya hjärta ! Puss allihopa, älskar er alla ska ni veta. Tack för allt och vi ses snart)
Foto: Nu är det dags ! Ambulansen är här för att hämta mig till flyget. Jag ska få mitt nya hjärta ! Puss allihopa, älskar er alla ska ni veta. Tack för allt och vi ses snart ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0