Tandraspning

Idag fick Lotti och Plopp sina tänder kollade av Oltner och det såg faktiskt väldigt bra ut på båda två så de va skönt. Lotti hade nån tand i nedre käken som va lite för lång så den övre inte kunde växa ut och det kunde så småningom göra att något nöps/klämdes av bettet, men nu ska det inte vara några bekymmer. Jag ska kolla henne igen om ett år och då behövs det troligtvis tas lite på dom tänderna igen. Men helt klart goda prognoser så det är bara att trrimma på=) Han kollade även i Lottis öra som är fullt av vita typ vårtor/svamputslag, han gnussade bort det mesta och sen smörjde vi med salva som jag ska försöka smörja med fler gånger.
En trött Lotti.
 
I fredags va Olivia med i stallet och det blev lite spontanridning på Plopp och jaaa jag vet att man ska ha hjälm...
 
Natten till idag har Olivia sovit i Norrsundet för dagis va stängt idag men imorgon är det dagis som gäller =)
 
<nu är jag så trött så ett längre inlägg får bli någon annan dag. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mormor

En härlig sommarbild =)

2013-06-05 @ 10:31:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0