Tävlingsdag

Känner mej inte pigg men en rapport kommer här.
Börjar med veckan som gått. Kan ju säga att Lotti känts bättre och bättre för varje dag som gått.
Sent i torsdagskväll red jag upp till ridhuset och va ju såklart själv där. Lotti kändes väl inte riktigt på topp, galoppen har känts lite sämre än vanligt nu på slutet men samtidigt så ser jag det som positivt när det växlar vad som känns bra och mindre bra så länge det känns som utveckling och inte nån skada såklart. Det som kändes sämst i traven var faktiskt skänkelvikningarna som iaf undan höger brukar kännas väldigt lätt. Hon fick väldigt bråttom hela tiden (lite stressat) och kastade sej åt sidan men försökte rrida väldigt svaga skänkelvikningar och nästan helt utan hjälper. Blev iaf bättre och mer avspänd i formen mot slutet.
Hoppträningen i Onsdags började med att hon kändes väldigt avspänd och fin på framridningen och även skänkelvikningarna som vi gjorde kändes bra. Försökte vara väldigt lugn med hjälperna. Sen skulle vi börja med att travhoppa en bana och hon hoppar superspänt och högt över. Vattnet va som andra hinder och det kändes som hon till och med bjöd förs men sen när hon upptäckte travbommarna före blev det tvärnit, hon hoppade på andra försöket iaf. Fick hoppa 2 varv innan höjning så hon spände av lite mer. hoppade 3/4 varv i trav och 2 varv i galopp. Banan va på 7 hinder och 8 språng. Fick inte riktigt den känsla jag brukar kunna få men Lotti hoppade iaf snällt.
Torsdag & Fredag va det Hanna och Eva som red så då blev det nog inte lika hårt =) Igår skulle jag känna lite på henne på våran ridbana och den är lite djup så ville inte rida för länge eftersom de va tävling idag. Men Lotti kändes jättemjuk och fin, gjorde lite programdelar och skänkelvikningarna kändes mycket bättre även om hon hade lite bråttom fortfarande men i LA:1 är tvärningen rätt tvär så det kändes lagom =)
Tävlingen idag då. LA:1 på GRS.
Vi knep en 3:e plats=) på 65,5% vi hade lika mycket poäng som tvåan men 0,5p mindre på allmänna intrycket och hon som vann hade 1.5p mer än oss så det va väldigt jämt. Vann iaf en pälsglans och de behövde jag mest av alla priser så en lyckträff ändå =) Lotti kkändes fin på framridningen och skänkelvikningarna kändes toppenbra nu så blev inte många sånna. Men inne på banan så har dom bytt ut några skivor på ena väggen som va omålade och de va såklart JÄTTEfarligt, fick som tur var ett tag på mej så hann få henne att gå skapligt förbi dom men väldigt spänt. Det mesta i programmet kändes trots allt bra det som va största missen va nog första galoppfattningen som blev lite sen men ryggning och skänkelvikningarna kändes bäst =)
Tack för hjälpen idag bästa hästskötare Petra och barnvakt Mamma!
 
Nu blir det sängen och hoppas febern försvinner =( Imorse kände jag mej inte alls hängig men däremot helt fullproppad som att det va påväg upp eller att jag skulle bli magsjuk men tänkte att det går över när jag rör på mej, sen kändes inget medans jag tävlade men jag blev aldrig hungrig fast klockan va ca. 11.30 och jag inte hade ätit nåt men tog iaf en macka. Började känna mej febrig när jag va i stallet och sen har det bara blivit värre under dagen. Men jag har ju varit tävlingsledare så bara att lägga åt sidan =) Åt lite mat iaf men är inte hungrig än. Stackars mej!!! =)
 
Men som plåster på såren så hade pappa sagt att jag skulle komma förbi för att han skulle prata med mej. Inte likt pappa så blev ju nervös när det lät så allvarligt men när vi gick in i garaget så stod det en sprillans ny cykel till mej och en barnsits till Olivia =) En röd kärringsnurra med 7 växlar och massa andra finesser. Nu måste jag se till att använda den också! Tack Pappa =)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars dej. Hoppas du är piggare idag.

2013-05-20 @ 06:27:53
Postat av: P

Vilken snäll pappa!! Kan du cykla ut till Trödje ;)

2013-05-20 @ 20:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0