En placering

Det blev faktiskt en placering på hoppningen igår =)
Men först va det 1m och där fick vi 4 fel för en rivning i omhoppningen och kom precis utanför placering som snabbaste med 4 fel. Hade alla bommar legat kvar hade vi blivit trea...
 
 
Sen va det 1.10m där bedömningen va A:1a som innebär att alla rider grunden först och sedan är det en förhöjd omhoppning för dom felfria. Kändes jobbigt att behöva ladda om igen om man skulle bli felfri och de va ju precis vad vi lyckades med!! Fast hon va i och klonkade i flertalet bommar så låg alla kvar =) Hela banan kändes bra och jag red på antalet språng som va planerat på alla distanser och fick nästan trångt på flera ställen men de betydde ju att hon va väl framme och galopperade avslappnat =) Har ju tyvärr ingen film för mamma va tvungen att åka till jobbet :( Som vanligt när vi lyckas hoppa felfritt i 1,10m! Sen va det då omhoppningen som gick över hinder 4, 5a, 6, 7, 8a+b och sen två nya hinder 10,11. Jag hade planerat att rida lika många språng på distanserna som i grunden men jag hade ju haft lite trångt då och jag såg när dom innan mej fick g trångt på första distansen också så jag bestämde mej för att ta bort ett språng där om jag kom bra på första och de gjorde vi så första och andra hindret gick bra sen rev hon tredje och sen skulle jag rida på 6 språng till fjärde men fick för bråttom och red iväg på 5 för vi hade ju lite trångt i grunden men det blev lite för långt ifrån så Lotti vågade inte riktigt gå av och vi rev hindret grovt (tror jag iaf) sen va de kombinationen som gick bra och efter de en lång galoppsträcka till dom två sista så jag tänkte att vi kunde ta det lugnare och bara försöka hoppa bra på dom eftersom vi redan hade 8 fel men vi kom av oss för mycket och jag la en volt och utgick. tyckte inte att det spelade någon roll när jag visste att dom före varit felfria och en på 4 fel och vi va ju ändå garanterat placerade. Den allra sista krashade i ett hinder och hoppade av hästen sen så då blev vi delade sexor och fick vara med på prisutdelningen =) Jag är iaf nöjd med dagen..
 
Nu är det bara en tävling kvar i år och det blir på lördag kväll i Högbo som det blir dressyr MsvC:1 blir det och jag kommer inte ha några jättehöga förhoppningar men det är ju såklart roligt om det går bra och vi får känna oss nöjda, men annars tar vi bara nya tag och tränar vidare inför nästa år. Måste ju ändå säga att jag är väldigt nöjd med året med tanke på att vi debuterade LA:1 i januari och sedan avancerat till att klara ett kval till Msv B vi har haft placering i alla LA:1 vi ridit och även fått placeringar i både LA:3 och LA:4.
I hoppningen hade jag som mål att jag skulle VÅGA starta 1.10m till hösten för det är ju inte de att inte Lotti klarar det =) Men jag tycker iaf att vi klarade de målet med klart godkänt resultat då vi ridit 3st och fått placering i 2st! Min allroundhäst =)
Får se vad vi sätter upp för mål inför nästa år men jag tror att vi kommer ta det lite lugnt i början av året så kanske det blir nått meeting till sommaren igen, men det är mycket tävlingar ansökta så det är nog bara att välja lite men ska nog lägga lite mer vikt på träning i dressyren och kanske lite mer tävling i hoppningen om det är på ställen med bra framhoppning. Men det visar sej hur det blir i slutänden ;)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Från att Lotti var "billig" en period så har hon blivit en väldigt "dyr" häst i mina ögon. Och med tiden när ryttaren lär sig ratta bättre kommer ni att bli ett kanonekipage. Ni är redan duktiga båda två och har gjort många framsteg =)

2013-11-05 @ 08:13:35
Postat av: P

Verkligen duktiga! och Lotti har öronen framåt och gillar det mesta :)Det är bara fälttävlan som saknas ;)

2013-11-05 @ 20:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0