Igång igen

Ja nu har hoppträningarna börjat igen vilket är kul :)
Igår va Lotti lite taggad/känslig/grinig men hoppningen gick jättebra och vi hoppade två hinder på 1,25-1,30 Hua..
Vi hoppade en 5-kombiation med fem räcken och två galoppsprång mellan varje. Dom sista gångerna låg de på ca. 1,15 och ett hinder över 1,20 det hindret blev först när vi hoppade från ena hållet men vi överlevde :) sen hoppade vi ett räcke med galoppbom 2språng före och de låg på 1,30 sista gågen. Sen hoppade vi även en oxer med galoppbom ett språng före. Nästa träning hoppas jag vi slipper hoppa så högt!

I tisdags va Olivia med till stallet och hon började mocka medans jag hämtade vatten i garaget och när jag kom tillbaka hade hon åstadkommit detta

Hon slösar ju inte på spånet iaf :) Fylla på vatten är ju också kul. 


Idag åkte jag och Olivia till köpis och shoppade lite. Jag behövde ett par byxor till jobbfesten imorgon. Hittade det på kapphal och hsde dessutom 30% rabatt så blev 150kr bara :)
Sen blev det lite smink och nått linne. Vi åt på subway också vilket Oliva uppskattade. 


På vägen hem hälsade vi på Sara en stund innan de va läggdags. 

Imorgon är det ju då julfest med jobbet och jag jobbar kväll, alltså till 19 och festen börjar 19 så måste försöka hinna göra mej iordning däremellan ;) som tur är ska vi vara på Farfars på andra sidan gatan så de är ju bra iaf. Det är en arbetskamrat som har sagt att han ska komma till 18 med en flaska vin och hjälpa mej stänga så jag kan fixa mej ;) men det tror jag först när jag ser det! Men detta kräver ju även en massa planering av mej... Inte min starka sida. Men nu känner jag mej ganska färdig md vad jag ska ha för kläder och smink mm. men nu kom jag på smycken också, tänkte duscha på lunchen så sånna saker måste jag ha också. Även Olivias väska är packad eftersom hon ska sova i strömsbro. 
Naglarna är målade också

Nä men turkost tycker väl inte jag om ;)
Nu är det bäst att förflytta sej till sängen så jag orkar åka till stallet vid 6 och ge Lotti nån typ av motion iaf trots tråkigt underlag. 



Kommentarer
Postat av: Mormor

Duktiga Olivia. Snart får hon följa med mormor och hjälpa till att mocka =)

2013-11-29 @ 06:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0