Debut

Ännu en debut är gjord för mej och Lotti men denna gång va det hoppning och första gången för oss i 1.10m Lotti har ju gått de flera gånger med Alexandra men det är ju en viss skillnad på mej och henne =) men det gick iaf VÄLDIGT bra och jag kan inte riktigt fatta att vi red felfritt och dessutom tog en 4:e placering i vår debut bland alla vana hoppryttare ;)
 
Vi hoppade även 1m och lyckades även där hoppa felfritt med en tid som räckte till 12:e och sista placeringen så Lotti va verkligen värd kvällsmaten igår =) Båda rundorna kändes bra också, i första klassen va 1+2 bra och sen mot 3.an började jag ta för mycket förhållningar och vi stod nästan på stället en bit innan hindret men sen skärpte jag mej och vi hade rätt bra flyt hela banan. Lotti va lite spänd och fick ingen riktigt bra galopp och fastnade lite i omhoppningssvängarna, ser även på filmen att vi ofta hade fel galopp som Lotti inte va riktigt lika snabb som vanligt att rätta så det gjorde väl att inte tiden blev snabbare och jag satsade inte så extremt heller, valda att rida runt hela kombinationen istället för att gå emellan tex. men jag är ändå nöjd med att i båda klasserna ha ridit som jag planerat och även räknade galoppsprång fast jag höll nästan på att glömma banan i andra klassen när jag skulle börja omhoppningen men kom som tur var på den i tid =) Självklart så blev ju inte andra klassen filmad men här är första klassen iaf.
 
 
 
Får se hur jag ska göra med nästa hopptävling som troligtvis blir på GRS men då är det inomhus och hon går oftast bättre utomhus men har iaf anmält 1m och 1.10m då också så är det väl bara att stryka om det inte känns bra i första klassen.
Imorgon kommer Jossan och ska massera Lotti, det kan hon vara värd. Sen laddar vi inför dressyren 22/9
 
Efter tävlingen igår åkte jag och Olivia hem till Sara W och sov med henne i deras nya fina hus i Valbo, riktigt mysigt med lite tacogratäng och jordgubbar doppade i choklad mm. Morgonen och förmiddagen va lugn idag sen åkte jag och Olivia till Lervik och va tävlingsledare resten av dagen, kom hem lagom till läggdags för Olivia. Helgerna verkligen bara flyger iväg, man har väl alldeles för mycket att göra så tiden går alldeles för fort, är väl bara att lägga sej nu som man orkar med en ny arbetsvecka!
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Nyklippt och fin <3

2013-09-09 @ 17:23:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0