Lång dag

Det blev verkligen en lång dag igår i Älvkarleby på hopptävlingen, värre än dressyr nästan :)
Mamma, Olivia och Sofia var med också så det va ju trevligt iaf och eftersom vi vann med laget så va det ju värt väntan ändå :)

Först red jag 1m och hade 4 fel i grunden, Lotti va väldigt spänd och ville inte gå in på banan men hon va duktig iaf fast hon tänkte stanna på tredje hindret men hoppade nästan stillastående och de va de vi rev. 
Sen va det som sagt lång väntan eftersom jag red i början och det va även en 1,10m innan laget men tillslut blev det dags iaf. 
Olivia kollar till Lotti

Jag red som tredje i laget och rundan kändes bra fast hon höll på å stegra å hade sej innan vi kom in på banan så folk fick fly lite :) vi rev ett hinder i den klassen också men som tur var red 2st felfritt så vi slutade på 4 fel totalt och de gjorde även 2 lag till bl.a det andra grs laget :) så det blev omhoppning mellan 3 lag. Dom 2 första i vårt lag rev sista hindret och sen va det jag. Jag red på lite men kom lite fel på näst sista hindret som Lotti hoppade snällt iaf och hon löft även på fötterna över sista hindret så vi red felfritt :) den sista red också felfritt så vi slutade på 4 fel igen och dom andra lagen slutade på 8 fel så vinsten var vår :) jättekul!!!

Lotti fick komma ut och rulla och springa av sej lite efter en heldag i transporten även fast dom andra hunnit gå in. 


Nu ska stackars Lotti och jag på dressyrträning efter 2 tävlingsdagar men vi får ta det lite lugnt. 
Redogörelse för dressyrtävlingen och filmer kommer senare :)

Kommentarer
Postat av: P

3:e rundan hade hon väl tittat klart på allt annat och var redo att börja hoppa ;) Duktiga ni!

2014-04-28 @ 20:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0